עוד תקיפה של אנשי רפואה, ועוד שביתת מחאה בתגובה: תושב באר יעקב, בשנות ה-30 לחייו, נעצר היום (שלישי) בחשד שתקף בראשה רופאת משפחה במרפאת המושבה של קופת החולים כללית בעיר. הרופאה סובלת משבר ביד ומחבטה בראשה. היא פונתה באמבולנס לבית החולים אסף הרופא, אולם מכיוון שבעלה עובד בבית החולים שיבא בתל השומר - היא הועברה לשם בהמשך. בשיבא מסרו כי הרופאה שמצבה קל מתקשרת עם סביבתה, אך זקוקה לבדיקות נוספות.
2 צפייה בגלריה
הרופאה שהותקפה בידי מטופל בכללית באר יעקב
הרופאה שהותקפה בידי מטופל בכללית באר יעקב
הרופאה שהותקפה. לחצה על לחצן המצוקה
החשוד הגיע היום לקופת החולים בבאר יעקב כדי לקבל טיפול רפואי כלשהו והחל להתפרע שם, אחרי שהתבקש על ידי הרופאה לצאת מהחדר - וסירב. הוא אחז מוט מתכת, והכה באמצעותו בראשה. בכללית אמרו כי מדובר היה ב"אירוע אלימות מזעזע" ולדבריהם צוות המרפאה נזעק לסייע למשמע הצעקות ועם הפעלת לחצן המצוקה. המשטרה הודיעה כי בכוונתה לבקש מחר מבית המשפט להאריך את מעצר החשוד. "משטרת ישראל רואה בחומרה תקיפת עובדי ציבור ובהתאם לאסטרטגיה ההתקפית של מחוז מרכז, תפעל למיצוי מלוא חומרת הדין עמו", נמסר.
בעקבות המקרה, שמצטרף לשורת תקיפות של אנשי צוות רפואי בחודשים האחרונים, יו"ר ההסתדרות הרפואית פרופ' ציון חגי יכנס מחר את חברי הנהלת הארגון - ואלו צפויים להכריז על שביתת מחאה בת 24 שעות ביום חמישי הקרוב, שבמהלכה יעבדו במתכונת חירום. ההסתדרות, נזכיר, כבר הוציאה לפועל בחודש שעבר שביתה דומה, למשך יממה אחת, אחרי התקיפה של אנשי הצוות הרפואי בבית החולים הדסה. הרופאים דרשו בין היתר הצבת עמדות שיטור בכל בתי החולים בישראל, ובעקבות השביתה אישרה הממשלה מהלך שכזה. עלות המהלך מוערכת בכ-19 מיליון שקלים.
בעקבות התקיפה היום מסר יו"ר ההסתדרות הרפואית פרופ' חגי כי יש לתגבר את מערך האבטחה גם במרפאות הקהילתיות. הוא הביע גם הוא זעזוע מהמקרה, והוסיף: "שוב אנחנו מתבשרים על אירוע אלים במערכת הבריאות, הפעם נגד רופאת משפחה. ההסתדרות הרפואית תנקוט בכל הכלים העומדים לרשותה כדי שהמדינה תתעורר ותמגר את התופעה הזו שכבר הפכה מזמן למגפה".
2 צפייה בגלריה
חשוד בתקיפת רופאה בבאר יעקב
חשוד בתקיפת רופאה בבאר יעקב
החשוד בתקיפת הרופאה בבאר יעקב
לדברי פרופ' חגי, "על הממשלה להביא ליישום מיידי ברמת השטח של ההחלטות שהתקבלו לאחר השביתה האחרונה בה נקטה ההסתדרות הרפואית, ולתגבר את מערכי האבטחה גם במרפאות הקהילה". הוא הוסיף: "כפי שנוכחנו שוב גם היום, האלימות במערכת הבריאות אינה נחלתה הבלעדית של בתי החולים, ועל המדינה מוטלת האחריות להבטיח סביבה בטוחה ומוגנת לצוותים הרפואיים כולם. לא נרשה שהרופאים והרופאות יופקרו במקום עבודתם, מקום שליחותם, ולא נהסס לחזור ולנקוט בכל הצעדים המתבקשים עד להבטחת ביטחונם האישי".
הנהלת כללית מסרה: "אנו מזועזעים ממקרה אלימות קשה ביותר כלפי רופאה מסורה. הצוותים מעניקים טיפול מסור ומעגל האלימות חייב להיפסק מיד! לא נשלים עם מציאות שבה צוותים רפואיים חשופים לאלימות קשה מדי יום. אנו דורשים מכל הרשויות הנוגעות לנושא לשלב ידיים, לפעול בנחישות וללא פשרות למיגור התופעה. על המדינה להקצות באופן מיידי משאבים לצורך עיבוי האבטחה ותוספת אנשי ביטחון גם למרפאות הקהילה כדי ליצור מרחב בטוח לצוותים, למטופלים ולכלל המבקרים במוסדות הבריאות".
ראש עיריית באר יעקב, ניסים גוזלן, גינה את תקיפת הרופאה: "אני מזועזע עד עמקי נשמתי ממקרה אלימות קשה שאירע לפני זמן קצר כנגד רופאה בקופת חולים כללית בקניון. אסור לנו לקבל בשום דרך ואופן אלימות ועלינו להוקיע ולגנות מקרים חמורים שכאלה. הרופאה פונתה לבית חולים ונאחל לה בריאות. התוקף נעצר על ידי השיטור והועבר לתחנת משטרת רמלה. כמי שמוביל ארגון גדול של משרתי ציבור אני אומר לכם כאן בהזדמנות זו ומעל לכל במה שעלינו לתמוך ולחזק את משרתי הציבור, להוקיר ולהעריך את עבודתם המסורה. במיוחד אחרי שהבנו כולנו שהם אלה שהצילו אותנו בשעת חירום במגפת הקורונה, בדגש על צוותי הרפואה. אלימות - לא בעיר שלי!".
משרד הבריאות הביע זעזוע עמוק מתקיפת הרופאה. מנכ"ל המשרד פרופ' נחמן אש אמר: "המציאות הזו לא יכולה להימשך, האלימות כלפי הצוותים הרפואיים הפכה לנגע מדינה שאסור לנו להשלים איתו. אנו נעשה כל שניתן על מנת להגן על צוותי הרפואה, לא ניתן להמשיך לעלוב ולהרים יד עליהן ועליהם. אני קורא לפרקליטות ולמערכת המשפט למצות את הדין במלוא החומרה".
פורסם לראשונה: 16:53, 14.06.22