נהג המונית שנפצע קל בפיגוע מדבר

"נהג האוטובוס הוא גיבור. הוא האט את האוטובוס כדי להגן עליי". כך אמר נהג המונית שנפצע הבוקר (יום ראשון) באורח קל בפיגוע הירי בשומרון. הנהג, אב לשישה ילדים, סיפר כיצד הבין שקליע הוא שפגע ברכבו.
"יצאתי מאלון מורה בבוקר, כמו שאני יוצא בכל יום, בדרכי לאסוף תלמידים בתפוח", שחזר נהג המונית. "אחרי שעברתי את הירידה לפני האנדרטה של משפחת הנקין, שמעתי רעש בכביש. הייתי בטוח שיש לי פנצ'ר ואחרי דקה הבנתי שיורים עלי. הרגשתי שריטה בכתף, לא ידעתי אם הקליע חדר לגוף שלי. המשכתי לנסוע ונתתי גז".
תיעוד פיגוע הירי

לדבריו, היה לו מזל רב שהאוטובוס ממוגן הירי עבר במקום, זיהה את הירי לעברו ונתן לו לעקוף - תוך שהוא מגונן עליו. הוא סיפר כי בדרך כלל ישנם חיילים שמוצבים במקום, שבו אנדרטה לזכר בני הזוג הנקין שנרצחו בפיגוע, אך הבוקר הם לא עמדו שם.
"אנחנו מופקרים", אמר נהג המונית שהסיע תלמיד חינוך מיוחד, אותו הוא מסיע מדי יום לבית הספר שבו הוא לומד. האוטובוס עצמו, שגם השמשה שלו נפגעה מהירי, הסיע גם הוא תלמידים למוסדות החינוך.
4 צפייה בגלריה
המונית שנורתה באירוע
המונית שנורתה באירוע
הנזק שנגרם למונית
(צילום: מועצת שומרון)
4 צפייה בגלריה
 האוטובוס שנורה
 האוטובוס שנורה
הנזק שנגרם לאוטובוס
(צילום: נדב גולדשטיין, TPS)
כאמור, נהג המונית נפצע באורח קל מרסיסים בעקבות ירי שבוצע לעבר רכבו ולעבר אוטובוס, בכביש שבין היישוב איתמר לבין חטמ"ר שומרון. שמשות המונית והאוטובוס ניזוקו מהירי. חוליית הטרור "גוב האריות", שלאחרונה יצרה לעצמה מוניטין בשכם, קיבלה אחריות לפיגוע.
בעקבות הירי נסגר מחסום חווארה, כמו גם מחסום כפר בית פוריק, לשם נכנסו רגלית לוחמי צה"ל כדי לחפש אחר היורים. כוח צה"ל נכנס גם לכפר סאלם, שממנו ככל הנראה בוצע הירי. לעבר הלוחמים שנכנסו לכפר בוצע ירי נוסף, ובחווארה פלסטינים יידו אבנים לעבר כלי רכב ישראליים.
4 צפייה בגלריה
זירת האירוע
זירת האירוע
זירת האירוע
(צילום: נדב גולדשטיין, TPS)
4 צפייה בגלריה
סגירת מחסום חווארה ובית פוריק
סגירת מחסום חווארה ובית פוריק
המחסומים בחווארה ובבית פוריק נסגרו
מחוליית הטרור "גוב האריות", שלקחה כאמור אחריות על פיגוע הירי, נמסר: "איתרנו אוטובוס של מתנחלים סמוך למחסום אלון מורה ואז ירינו עליו. הפעילים שלנו נסוגו בשלום". פרסום תגובה על ידי המחבלים סמוך לזמן הפיגוע היא דבר יחסית חריג, והוא מצטרף לתיעודים ברשתות החברתיות השונות, ובעיקר בטיקטוק, של מבצעי הפיגועים האחרונים במטרה לייצר תהודה ברחוב הפלסטיני.
ראש מועצת שומרון יוסי דגן תקף את הממשלה ואמר: "עוד אירוע חמור שהסתיים כמעט בנס. הממשלה הזו מפקירה את התושבים שלה לגל טרור שהרשות הפלסטינית מחממת. זה עלול להיגמר באסון. אני קורא לממשלה להתעשת - הודיעו על יציאה למבצע רחב לפגיעה בתשתית הטרור ביהודה ושומרון והפסיקו להפקיר את התושבים לגל הטרור".