בנט: "עושים הכול לסכל פיגועים בחו"ל"
(צילום: לע"מ)

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס הערב (שלישי) לראשונה לחשש מניסיון איראני להוציא פיגוע נגד ישראלים בטורקיה, חשש שהוביל לקריאה לכל הישראלים באיסטנבול לצאת משם מיד, ומסר כי "בימים אלו אנו עדים לניסיונות לפגוע בישראלים ביעדים שונים בחו"ל. זרועות הביטחון של מדינת ישראל עושים הכול כדי לסכל פיגועים אלו, ולנטרל מראש את שולחיהם ואת שולחי שולחיהם. לא נהסס להפעיל את עוצמתה של מדינת ישראל בכל מקום בעולם, למען שמירה על אזרחינו".
בדבריו, שנאמרו בטקס האזכרה לחללי מלחמת שלום הגליל, רומז למעשה בנט על אפשרות של תגובה ישירה נגד איראן, תוך שהוא מדגיש כי המטרה היא כאמור להגן על אזרחי ישראל. בנט, נזכיר, מדגיש בימים ובשבועות האחרונים כי ישראל משנה "אסטרטגיה" מול איראן, ובשבוע שעבר הצהיר בפני ועדת החוץ והביטחון של הכנסת כי היא "מעלה הילוך" מול איראן, ולא מהססת יותר, לכאורה, לבצע פעולות בתוך איראן עצמה.
2 צפייה בגלריה
נשיא טורקיה ארדואן ביקור ב איה סופיה איסטנבול
נשיא טורקיה ארדואן ביקור ב איה סופיה איסטנבול
"לא נהסס להפעיל את עוצמתנו בכל מקום". בנט
(צילום:יואב דודקביץ', AP)
"מדינת ישראל בשנה האחרונה פועלת מול ראש התמנון של הטרור ולא רק נגד זרועות התמנון כפי שנעשה משך העשורים האחרונים", אמר אז בנט. "ימי החסינות, בהם איראן פוגעת ושוב פוגעת בישראל ומפיצה טרור באמצעות שלוחותיה באזור, אבל נשארת ללא פגע - תמו. אנחנו פועלים, בכל זמן ומקום, ונמשיך בכך".
דברים אלו נאמרו כשברקע שורת חיסולים ופעולות שיוחסו לישראל באיראן בחודשים האחרונים, בראשם החיסול בחודש שעבר בטהרן של קצין כוח קודס חסן סיאד חודאי, שנטען כי זמם פעולות נגד ישראלים בחו"ל - חיסול שאיראן הבטיחה לנקום עליו. כעת חוששים בישראל כי כמה חוליות טרור איראניות זוממות לפגוע בתיירים ישראלים באיסטנבול, כנקמה על אותם חיסולים ומקרי מוות מסתוריים שהתרחשו באיראן בשבועות האחרונים.
לפיד: "קורא לישראלים - אל תטוסו לאיסטנבול"
(צילום: משה מזרחי)

2 צפייה בגלריה
שר החוץ הודה לממשל של ארדואן על "המאמץ להגן על חיי אזרחים"
שר החוץ הודה לממשל של ארדואן על "המאמץ להגן על חיי אזרחים"
שר החוץ הודה לממשל של ארדואן על "המאמץ להגן על חיי אזרחים"
(צילום: יואב דודקביץ', EPA)

רק אמש פורסם ב"ניו יורק טיימס" כי באיראן חושדים שישראל היא זו שהרעילה את המדענים האיראנים קמרן מלאפור ואיוב אנטזארי, שמתו בתחילת החודש. שעות לאחר מכן דיווח הלילה אתר החדשות "איראן אינטרנשיונל", כי הקצין הזוטר עלי כמאני והמדען מוחמד עבדוס, שאיראן הודיעה שלשום שמתו ב"משימות" - היו מעורבים בפיתוח נשק עבור חיזבאללה.
כפי שנחשף אתמול ב-ynet, המטה ללוחמה פרסם אזהרת מסע חריפה לטורקיה, ובדגש ספציפי לעיר איסטנבול האזהרה הוחמרה לרמה הגבוהה ביותר, עם קריאה מפורשת לישראלים לא לנסוע אליה. הערב נחשף ב-ynet כי גם אגף המבצעים בצה"ל הוציא הנחיה ולפיה כל הקצינים, אנשי הקבע והחיילים שנמצאים על אדמת טורקיה מחויבים לעזוב את המדינה המוסלמית בטווח הזמן המיידי.
שר החוץ יאיר לפיד הזהיר אתמול: "הם בוחרים במכוון ישראלים כדי לחטוף או לרצוח, זה יכול ליפול על כל אחד". לפיד הודה לממשל של רג'יפ טאיפ ארדואן על "המאמץ להגן על חיי אזרחים", וביקש "להעביר מסר לאיראנים - מי שיפגע בישראלים, ידנו הארוכה תשיג אותו".
אתמול נודע כי ארגון הביון הטורקי, ה-MIT, עצר לאחרונה סוכנים בשירותה של איראן, שתכננו לבצע פיגוע ירי וחטיפה נגד תיירים ישראלים במדינה. אף שכמה מהם נעצרו, המרדף אחר אותם סוכנים ממשמרות המהפכה לא הסתיים – ולכן ישנו חשש שיצליחו להוציא לפועל פיגועים בזמן הקרוב. לפי דיווחים בטורקיה, חוליית תקיפה איראנית אחת נלכדה רגע לפני התקיפה נגד תיירים ישראלים, והחוליה האיראנית השנייה עדיין נמצאת באזור.