משטרת הודו הודיעה היום (ג') כי ביצעה מעצר ראשון בפרשה שהסעירה בימים האחרונים רבים במדינה, ושבמסגרתה אלמונים פרסמו את תמונותיהן של נשים מוסלמיות בולטות באפליקציה למכירות פומביות – והעמידו אותן למכירה מתוך כוונה להשפיל אותן. תמונותיהן של הנשים נלקחו מרחבי האינטרנט, בין השאר מחשבונותיהן ברשתות החברתיות, והמעשה נחקר כפשע שנאה.
3 צפייה בגלריה
הודו ווטסאפ פייק ניוז גורם ל לינץ' ב אנשים תופעה
הודו ווטסאפ פייק ניוז גורם ל לינץ' ב אנשים תופעה
מוסלמיות על הכוונת בהודו. ארכיון
(צילום: AFP)
האפליקציה שעוררה סערה נקראת "בולי באי", שהוא כינוי מבזה לנשים מוסלמיות בהודו. ברשימת המוסלמיות ש"הוצעו למכירה" היו יותר מ-100 נשים, בהן מוסלמיות בולטות כמו עיתונאיות, פעילות חברתיות, כוכבות קולנוע ואומניות. התמונות כללו את אמה בת ה-65 של סטודנטית הודית נעדרת ואת תמונתה של כלת פרס נובל לשלום הפקיסטנית מללה יוספזאי, שניצלה מחיסול של הטליבאן.
נשים שהופיעו ברשימה טענו כי מטרת המעשה היא להשפיל אותן, במיוחד בהתחשב בכך שרבות מהן השמיעו בעבר ביקורת על הלאומנות ההינדית שלכאורה גואה בהודו לאחרונה, ועל מדיניות ראש הממשלה נרנדרה מודי, שנתפס בעיני מבקריו כאחד ממוביליה. ארגונים למען זכויות נשים ופוליטיקאים מהאופוזיציה דרשו ממפלגת השלטון של מודי לנקוט צעדים נגד הפגיעה בנשים מוסלמיות ברשת, ושר הטכנולוגיה ההודי מיהר להבטיח כי יקשיח את התקנות.
היום הודיעה המשטרה כי המחלקה לפשיעת סייבר במשטרת מומבאי עצרה סטודנט להנדסה בן 21 ואישה כלשהי בחשד שהם קשורים למעשה. לא נמסר אם הם האנשים שפיתחו את האפליקציה, אך הובהר כי יש קשר בין השניים. האפליקציה שבה הוצגו תמונות הנשים נסגרה בתוך 24 שעות.
3 צפייה בגלריה
מוחמד זוביר  מוסלמי ב הודו שהותקף על-ידי המון ב ניו דלהי עימותים בין מוסלמים ל הינדים
מוחמד זוביר  מוסלמי ב הודו שהותקף על-ידי המון ב ניו דלהי עימותים בין מוסלמים ל הינדים
לינץ' המוני במוסלמי בניו דלהי בשנה שעברה. כמה גלי אלימות בשנים האחרונות
(צילום: רויטרס)
אין זו הפעם הראשונה שבה אלמונים מעמידים למכירה נשים מוסלמיות באפליקציות ואתרי אינטרנט בהודו. ביוני אשתקד נפתח אתר אינטרנט למטה דומה, והוא נשא את השם "סולי דילס" – גם כן שם המבוסס על כינוי מבזה לנשים מוסלמיות. האתר ההוא נותר באוויר במשך שבועות, והורד רק אחרי שהתקבלו תלונות מכמה קורבנות. המשטרה פתחה אז בחקירה בפרשה, אך איש לא נעצר.
בשנים האחרונות נרשמו כמה גלי אלימות נגד מוסלמים בהודו, בין השאר על רקע הסכסוך בקשמיר, הכוונה לשלול את האזרחות מתושבים מוסלמים במדינת המחוז אסאם, וההאשמות שלפיהן מוסלמים הורגים פרות, הנחשבות קדושות עבור ההינדים.