סוריה האשימה הלילה (בין ראשון לשני) את ישראל בתקיפה אווירית באזור חלב שבצפון המדינה, וטענה להרוגים ופצועים. לפי המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון אופוזיציה למשטרו של הנשיא בשאר אסד, לפחות 16 פעילים במיליציות פרו-איראניות נהרגו בתקיפה - שלפי הדיווחים כוונה ל"מפעל נחושת". במרכז המעקב ציינו כי פעילי המיליציות שנהרגו הם אזרחים סורים וגם בעלי אזרחויות זרות. תיעוד הפיצוצים שנקלטו במצלמת רכב:

התקיפה אירעה סביבות השעה 00:30 (שעון ישראל), אז דווח בתחנת הרדיו הסורית "שאם אף-אם" על הדי פיצוצים שנשמעו באזור חלב. המרכז למעקב אחר זכויות אדם, הפועל מלונדון, הצטרף לדיווחים על פיצוצים מבלי לציין תחילה כי ישראל אחראית לתקיפה.
בהמשך, סוכנות הידיעות "סאברין ניוז", המזוהה עם המיליציות הפרו-איראניות, טענה כי מדובר ב"תקיפה ישראלית" שכוונה ל"מפעל נחושת בעיירה חיאן שמצפון לחלב". במקביל, המרכז למעקב דיווח כי במקום פרצה "שריפה גדולה לאחר כמה פיצוצים".
סביב השעה 02:00 התקשורת הממלכתית בסוריה האשימה את ישראל, וטענה להרוגים ופצועים ב"תקיפה אווירית שכוונה לכמה אתרים באזור העיר חלב". לפי הדיווח, שהסתמך על מקור צבאי, כמה בני אדם נהרגו בתקיפה. המקור הוסיף כי נגרם נזק חומרי בתקיפות.
לפי התקשורת בסוריה מדובר בתקיפה שנייה של ישראל במדינה תוך פחות משבוע, אחרי שברביעי האחרון חיל האוויר תקף לכאורה בעיר בניאס שבמרכז המדינה, ולפי הדיווחים בתקיפה נהרגה ילדה ונפצעו עוד לפחות עשרה בני אדם. המרכז למעקב דיווח אז גם על תקיפת "מוצבים של חיזבאללה באזור חומס".
בתחילת אפריל האחרון ישראל ביצעה תקיפה חריגה בסוריה, שבה חיסלה את הקצין האיראני הבכיר מוחמד רזא זאהדי, הידוע בשם חסן מהדווי, בעת ששהה במבנה השייך לשגרירות איראן בדמשק. שבועיים לאחר מכן, החיסול הביא לתגובה איראנית חסרת תקדים: מתקפה שכללה שיגור של יותר מ-300 חימושים לעבר ישראל - טילים בליסטיים, טילי שיוט וכטב"מים.