הריאיון עם מפקד משטרת נצרת
(צילום: שמיר אלבז, שמוליק דודפור)

בעקבות פרסום התיעוד של השלכת מטען צינור לעבר ניידת משטרה בנצרת אומר מפקד המשטרה בעיר, ניצב-משנה רן אופיר: "עבריינות זו מלחמה יום-יומית שאנחנו נמצאים איתה בקו החזית, בשביל לתת לאזרחים הנורמטיבים את השקט והביטחון".
לפני ימים אחדים ניצלו חמישה שוטרים, אחרי שמטען שהושלך לעברם במהלך מרדף אחר רכב ברחובות נצרת לא התפוצץ. הכוח המשטרתי זיהה ג'יפ חשוד בשכונת שנלר. הם ביקשו מהנהג לעצור, אך הוא פתח בנסיעה מהירה ופראית ברחובות העיר, לאורך יותר מחמישה קילומטרים. בעת המרדף הושלך לעבר הרכב המשטרתי מטען צינור. זמן קצר לאחר מכן הצטרף צוות נוסף של שוטרים שסייע במרדף. כשהגיע כוח התגבור של השוטרים, הם נדהמו לגלות שהחפץ שנזרק לעבר חבריהם הוא מטען צינור מוכן להפעלה.
תיעוד השלכת המטען לעבר השוטרים
(צילום: דוברות המשטרה)

2 צפייה בגלריה
הצינור שנזרק על השוטרים
הצינור שנזרק על השוטרים
מטען הצינור שנזרק על השוטרים
(צילום: דוברות המשטרה)
השוטרים אספו צילומים וראיות נוספות נגד בעל הג'יפ, ולאחר יומיים של חיפושים וסריקות אינטנסיביות - מצאו את החשוד שנהג ברכב, כשהוא מסתתר בדירת מסתור בנוף הגליל. הוא נעצר ונלקח לחקירה. בהמשך הגישה נגדו הפרקליטות כתב אישום, שבו יוחסו לו עבירות של נשיאה והובלה של אמצעי לחימה, וניסיון לחבול בחומר נפץ.
מפקד תחנת נצרת אמר בריאיון לאולפן ynet כי בתקופה האחרונה פועלים השוטרים בפיקודו באופן אינטנסיבי. "יש לנו מדי יום עשרות פעולות פעילויות שאנחנו מבצעים על מנת לנטרל את הגורמים הפליליים להשפיע בצורה לא נורמטיבית על כלל האוכלוסייה. משטרת ישראל, שוטרי התחנה והמחוז נמצאים כחומה בצורה מול העבריינות שמנסה להרים את הראש".
2 צפייה בגלריה
תיעוד מרגע זריקת הצינור על השוטרים
תיעוד מרגע זריקת הצינור על השוטרים
מתוך תיעוד זריקת המטען על השוטרים
(צילום: דוברות המשטרה)
חוץ מהעבריינות זו תקופה מאוד מתוחה בכל ישראל, אבל בגזרה הזו שיש שם חיכוך בין אוכלוסיות אפילו יותר. יש לכם התרעות נקודתיות בימים אלו? "ראשית אני חייב לציין שהמתיחות בין אוכלוסיות כמעט לא קיימת. אם אנחנו מסתכלים על רוב רובה של האוכלוסייה, כולם כמעט כולם רוצים לחיות בשקט, בשלווה, לבוא לביתם לחגוג את חגיהם".
תגבירו את הנוכחות בצורה משמעותית לקראת ליל הסדר וחול המועד? "כן, אנחנו נמצאים במצב שבו משטרת ישראל עובדת במתיחת איברים בכלל הגזרות על מנת לתת מענה. יש לנו את ליל הסדר עוד יומיים, עיד אל פיטר לפנינו, ואנחנו נמצאים שם. השוטרים עובדים בזמן שאנשים נמצאים בבתיהם על מנת לתת להם את האפשרות לחגוג בצורה טובה, ואנחנו נמצאים בשביל האזרחים".