הריאיון עם תושב כפר קאסם בעקבות הירי לסוכת האבלים על אמו
(צילום: חגי דקל, ירון ברנר)

זה קרה ביום שישי. יותר מ-150 בני אדם ישבו בסוכת אבלים בכפר קאסם בעקבות מותה של תושבת העיר, כשלפתע אלמונים פתחו בירי ופצעו חמישה בני אדם באורח קל עד בינוני. "אלה לא בני אדם, אלה חיות רעות", אמר הבוקר (ראשון) לאולפן ynet בנאן טהא, בנה של סיהאם שהלכה לעולמה בשבוע שעבר. טרם נעצרו חשודים בירי.
האלימות בחברה הערבית, שגבתה מתחילת השנה את חייהם של 58 בני אדם, כבר מזמן חצה את כל הגבולות. באירוע אחר ביום שישי נרצח מוהנד עיראקי ברכבו, כלצידו בנו בן ה-10 ואחיינו בן ה-6 שנפצעו קשה מהירי.
2 צפייה בגלריה
תיעוד הירי לעבר סוכת אבלים בכפר קאסם
תיעוד הירי לעבר סוכת אבלים בכפר קאסם
מתוך תיעוד הירי
2 צפייה בגלריה
בנאן טהא עם אימו סהאם שנפטרה
בנאן טהא עם אימו סהאם שנפטרה
"הם ירו לכל עבר". בנאן טהא עם אמו סיהאם שהלכה לעולמה
"אימא שלי הלכה לעולמה בשבוע שעבר, במגזר נהוג שלושה ימים לעשות סוכת אבלים, וביום השלישי לקראת 22:30 בערב חשבתי בהתחלה שזה זיקוקים ולא ידעתי שזה יריות", שחזר בנאן טהא את המתקפה על סוכת האבלים. "שני רעולים פנים ירו מטווח של שני מטר, הם ירו לכל עבר. אנשים מכובדים ישבו בסוכת האבלים ופתאום מגיעים אנשים שאני לא יודע איך להגדיר אותם".
יש לך חשד במי מדובר? "אנחנו אנשים מוכרים באזור, אין לנו סכסוכים. גם אם יש 'סכסוך', לא פותרים אותו בסוכת אבלים. ברוך השם כולם מכירים אותנו ואין לי סכסוך עם אף אחד. במשפחה שלי אין אף אחד שמסוכסך עם משפחות פשע או עבריינים. זה פגע בזיכרון של אימא שלי, זה פגע במשפחה, זה פגע בכל כפר קאסם, בכל המגזר הערבי ובכל המדינה".
יש לך כעס על הרשויות? "אני רוצה לשבח את המשטרה, להודות לשר עמר בר-לב ולכל הגורמים האחראיים בצמרת המשטרה. אחרי 45 דקות של ירי באה המשטרה וסוגרת את הזירה. אני אומר להם תודה רבה".
45 דקות? "45 דקות, ותחנת המשטרה 200 מטר ממני. מתחנת המשטרה בראש העין היו מגיעים יותר מאשר מאשר מתחנת המשטרה שנמצאת בכפר קאסם".
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "בניגוד מוחלט לנטען, מרגע היוודע האירוע באמצעות הרשתות החברתיות, הגיעה ניידת תוך דקות ספורות לזירה והחלה טיפול באירוע".