גורמים ישראלים ואמריקנים כבר החלו לדון במציאות שתהיה ברצועת עזה אחרי מיטוט שלטון החמאס, ובאפשרויות השונות הנוגעות לשליטה ברצועה. כך דיווחה היום (שבת) רשת "בלומברג", בדיווח שמסתמך על גורמים הבקיאים בפרטי הדיונים של גורמי הממשל בארה"ב.
אחת האפשרויות שעלו בשיחות היא הקמת ממשלה זמנית ברצועת עזה, שתקבל את תמיכת האו"ם ותכלול מעורבות של ממשלות בעולם הערבי. הגורמים הדגישו כי הדיונים עדיין בראשיתם, כאשר טרם ברור מה יהיו תוצאות המלחמה והפעולה הקרקעית של צה"ל בעזה. כל אפשרות שעומדת על הפרק דורשת את הסכמתן של המדינות הערביות באזור – הסכמה שאינה מובנית מאליה.
ביידן: "אבקש מהקונגרס לאשר העברת סיוע חסר תקדים לישראל. אתם לא לבד"
(צילום: THE WHITE HOUSE)

2 צפייה בגלריה
פגישת בנימין נתניהו וג'ו ביידן במלחמת חרבות ברזל
פגישת בנימין נתניהו וג'ו ביידן במלחמת חרבות ברזל
פגישת בנימין נתניהו וג'ו ביידן, השבוע
(צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
בדיווח של רשת "בלומברג" נכתב כי גורמים רשמיים בישראל טענו שוב ושוב כי צה"ל לא מתכוון לכבוש את עזה, אך בנוסף הדגישו כי אחרי מתקפת הטרור של 7 באוקטובר ישראל אינה מוכנה לקבל עוד את המשך שלטון החמאס ברצועה. הגישה הישראלית עוררה דאגה בוושינגטון מכך שישראל לא חושבת על "היום שאחרי" המלחמה בעזה. לפי "בלומברג" האמריקנים חוששים שמלחמה בעזה ללא מטרה ברורה חוץ ממיטוט שלטון החמאס עלולה להוביל בסופו של דבר למלחמה אזורית.
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, שהגיע השבוע לביקור בזק בתל אביב, קרא לישראל לתכנן תוכנית ארוכת טווח לגבי המציאות בעזה לאחר המלחמה. הוא הביע חשש שישראל תעשה את אותן טעויות שעשתה ארה"ב אחרי מתקפת הטרור ב-11 בספטמבר 2001. האמריקנים פלשו לעיראק ולאפגניסטן, ולצד כמה הישגים נקלעו לתסבוכת ארוכת שנים שגבתה את חייהם של אלפי חיילים.
"הצדק חייב להיעשות", הדגיש השבוע ביידן בביקורו בישראל. "אבל האזהרה שלי היא כזו: בזמן שאתם מרגישים את הזעם, אל תאפשרו לו להשפיע עליכם. אחרי 11 בספטמבר זעמנו בארה"ב. כשרצינו לעשות צדק עשינו אותו, אבל גם עשינו טעויות", אמר הנשיא האמריקני.
דובר במועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן לא התייחס לעתידה של רצועת עזה, ואמר שכרגע צריך להתמקד באיחוד של העולם מול הטרור, ובהעברת סיוע הומניטרי לעזה בהקדם האפשרי.