ריאיון עם ח"כ יואב קיש מהליכוד: אם הולכים לבחירות יהיו פריימריז גם לראשות וגם לח"כים
(צילום: סטס קופולו)

סגן שר הבריאות לשעבר יואב קיש (הליכוד) התייחס היום (ראשון) לפרסומים על מתיחות בליכוד, ואמר כי "זה כאילו מחפשים איך לייצר אצלנו מתחים ואני לא מתרגש מזה". קיש תקף את מדיניות הממשלה מול הקורונה ואמר כי היא "כישלון גדול". הוא גם תקף את שרת הפנים איילת שקד: "לא מאמין לאף מילה שלה, אני מאוד מאוכזב ממנה" .
קיש, סגן שר הבריאות בממשלה הקודמת, התייחס לירידה החדה בתחלואה ואמר כי "דווקא היום כשאנחנו בירידה אפשר להיות יותר גמישים, וכשמבינים שאנחנו לקראת גל צריך להדק ולהדק מהר". קיש תקף את מדיניות הממשלה מול הנגיף: "הוויכוח בינינו על תפקודה של הממשלה הוא לא על היציאה מהגל הרביעי, אלא האם המחיר הכבד של 1,600 מתים, אלפי חולים קשים ומאות אלפי מאומתים שסוחבים תופעות לוואי, האם היה צריך להגיע לזה. אני רואה במדיניות הממשלה כישלון גדול, בעיניי את כל האירוע הזה היה ניתן לחסוך ולא להגיע למספרים האלה".
3 צפייה בגלריה
יואב קיש
יואב קיש
"כישלון גדול בטיפול בקורונה". יואב קיש
(צילום: אבי מועלם)
3 צפייה בגלריה
ראש הממשלה נפתלי בנט עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין
ראש הממשלה נפתלי בנט עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין
"מנהיג חלש שאין לו תמיכה בציבור". בנט עם פוטין ואלקין
(צילום: קובי גדעון, לע"מ)
"הממשלה הזו מובילה מדיניות שכבולה בידי השמאל, רע"מ ומרצ מכתיבות את הקו ואני רואה את זה בכל דבר שקורה בממשלה הזו", הוסיף קיש, שגם התייחס לפגישה של בנט עם פוטין ביום שישי. "לגבי השיחה עם פוטין, כשבא מנהיג חזק ששם את ישראל מעל הכל, כמו נתניהו, ברור שזה מייצר התנגשויות כאלו ואחרות, ודווקא שם מנהיג מעצמה כמו רוסיה ינסה להקטין אותו. וכשבא מנהיג חלש, שאין לו תמיכה בציבור, שאין לו מפלגה מאחוריו ואין לו כלום - אז ברור שילטפו אותו".
קיש הוסיף כי "נתניהו הוא תוספת אדירה למדיניות החוץ של ישראל, הוביל אותה להיות מעצמה אזורית, ישראל חזקה מספיק גם בשביל להחזיק את המצב הקשה שהיא נמצאת בו. בנינו מדיניות אחרת, שלום מתוך עוצמה וללא ויתורים. זה בזכות נתניהו, שיש לו שם של מדינאי ברמה עולמית. להגיד לך שיבוא כל ראש ממשלה לא משנה מי ולא יתייחסו אליו כראש ממשלת ישראל? ברור שכן. האם יש לזה ערך עודף מבחינת ישראל? לא".
3 צפייה בגלריה
איילת שקד בכנס השלטון המקומי
איילת שקד בכנס השלטון המקומי
"מאוכזב ממנה ברמות שלא האמנתי". שקד
(צילום: מוטי קמחי)
קיש לא התרגש מהפרסומים על קרע בין ח"כ אמיר אוחנה לבין נתניהו, שבא לידי ביטוי כביכול בעימות בין דוד ביטן לאמיר אוחנה בישיבת הסיעה, ללא התערבות נתניהו. "לא ממש מבין על מה מדברים. ביטן חבר שלי, אוחנה חבר שלי. הכל היה דיון של ישיבת סיעה פשוטה, לא היה שום אירוע. זה כאילו מחפשים איך לייצר מתחים בליכוד ואני לא מתרגש מזה. לגיטימי שחלק יגיד כך וחלק כך, רה"מ לא צריך להתערב וטוב שהוא לא מתערב. הסופרלטיבים האלה פשוט מצחיקים אותי. לא האמנתי שמדברים על הישיבה שהשתתפתי בה".
-אתה חושב שיהיו פריימריז בליכוד? "בוודאות. אם הולכים לבחירות יהיו פריימריז גם לראשות המפלגה וגם לח"כים. השאלה שנשאלת בליכוד היא האם נכון לעשות פריימריז לראשות לפני הודעה על בחירות, יש פה דעות חלוקות. אני חושב שברגע שיש מועמדים, כמו שאדלשטיין אמר, אז נכון לעשות את זה, אבל זה לא הזמן כרגע ויש גם עניין של עלויות".
-אם איילת שקד לא תיתן יד לרוטציה, האם תקבלו אותה ותמחלו לה? מהלך כזה יכול להכניס את שקד לליכוד? "אני היום לא מאמין לאף מילה של שקד. כמות השקרים שראיתי ממנה - פשוט לא מעניין אותי מה היא אומרת או לא. יש דבר אחד שהיא יכולה לעשות, זה אם היום לפני התקציב היא מתפטרת מתפקידה, חוזרת לכנסת ובקול שלה מונעת את העברת התקציב ומפילה את הממשלה, זה המקום בו היא יכולה לחזור. אם היא מעבירה תקציב, שיאפשר את קיומה של הממשלה הזו, גם היא לא תוכל להשפיע אחר כך. בעיניי זה הצ'אנס האחרון שלה לחזרה לימין ולליכוד. הערכתי אותה לפני כמה חודשים אחרת, וככל שהזמן עובר אני רואה מה קורה, את הכניעות והשקרים שלה. אני מאוכזב ממנה ברמות שלא חשבתי שאני אהיה".