"מספיק עם כל הפאנלים והפרשנים, הגיעה העת להרים את המורל הלאומי". כך אומר תא"ל במיל' דדי שמחי, לשעבר נציב כבאות והצלה, שבנו גיא נהרג ב-7 באוקטובר. ראש הממשלה שוקל למנות את שמחי לפרויקטור לריכוז המלחמה במשק האזרחי. "מי שמנאץ בשידור - לקטוע אותו מיד", הוסיף שמחי, "מספיק עם הפרשנויות והמריבות. אין שמאל ואין ימין. אני יודע שצריך למלא זמן מסך, אפשר ליצור תוכן דוקומנטרי על גבורת הלוחמים". שמחי הבהיר כי הסיקור המלחמתי פוגע במורל.
2 צפייה בגלריה
גיא שמחי ז"ל
גיא שמחי ז"ל
נפל בקרב כגיבור. גיא שמחי ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)
בהכירו את הרמטכ"ל הרצי הלוי, אמר שמחי: "הרמטכ"ל הוא איש רציני שאפשר לסמוך עליו. אומנם הוא 'נמר פצוע', אבל הוא איש קר רוח שיכול להוביל את הלחימה", אמר, "הוא מוביל כרגע יותר מ-250 אלף לוחמים בלחימה מול האויב בעזה ובכל גבולות ישראל, וזה הרגע לחזק אותו. אם הבן שלי, שנפל בקרב מול המחבלים כגיבור, היה בחיים - הייתי בראש שקט ורגוע שהרמטכ"ל הרצי הלוי מוביל אותו ללחימה".
הבן גיא ז"ל, לוחם בסיירת צנחנים שהיה בחופשה ובילה במסיבת הטבע, נהג בגבורה רבה כשהציל את חיי חבריו אותם הכניס לממ"ד בדירה בקיבוץ רעים. למרות שלא היה חמוש, הוא התעקש להגן על הבית יחד עם חברו, בן הקיבוץ ולוחם מגלן שהחזיק בנשק, וסירב להיכנס לממ"ד. שני מחבלים שהצליחו להיכנס לדירה, חוסלו בידי גיא וחברו אך עוד קודם הצליחו לזרוק רימון לסלון הקטנטן שבו ישבו. האבא דדי סיפר: "גיא נפצע מהרימון וניסה לקפוץ מהחלון החוצה. חברו קפץ מהחלון הנגדי וטיפס לגג הממ"ד. המחבלים השליכו עוד שני רימונים שהרגו את גיא - בחייו הוא הציל את חיי חבריו".
במשך שעות ארוכות שכבה גופתו של גיא מחוץ לדירה בה הסתתרו חבריו. יונתן אב, אחד מחבריו, הודה לו על אומץ הלב: "אחי, אתה החבר הכי טוב שלי. לעולם לא אשכח אותך. תודה רבה שהצלת לי ולכולם את החיים". כששמע האב שגיא מוטל בסמוך לממ"ד לאחר שנפל בקרב, עלה על מדים, הצטייד בנשק ונסע להשיב את גופת בנו הביתה.
כבר במהלך ימי השבעה על בנו, הדגיש שמחי שוב ושוב כי זו העת לאחדות, להילחם מול האויב ולהרים את הראש. "לאחר המלחמה נבוא חשבון עם כולם, עכשיו העת להילחם באויב. לא צריך לאפשר לפרשנים לדבר, היום כולנו פועלים למען מטרה אחת - לחזק את צה"ל ואת מפקדיו, שזקוקים לתמיכה ציבורית".
בהמשך לדיווח על מפגש בין שמחי לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו, במטרה למנותו לתפקיד הפרויקטור של המשק האזרחי, אמר שמחי: "אכן נפגשתי עם ראש הממשלה, אבל עדיין מוקדם לקבוע לאן זה יוביל. אם יקראו לי לדגל ויתנו לי סמכויות - אגיע למען המטרה הנעלה". מי שיועד לתפקיד, מנכ"ל חברת החשמל מאיר שפיגלר, הסיר היום את מועמדותו.