הירי של חיזבאללה ליישובי ובסיסי הצפון נמשך גם בשבוע האחרון, ובצורה משמעותית. נחילים של כטב"מי תקיפה, מטחי קטיושות וטילים שוגרו מדי יום לעבר מוצבים, בסיסים ויישובים בצפון הארץ. ב"לקיחות האחריות" שהוא מפרסם, ארגון הטרור טוען שכל תקיפה כזו בשטח ישראל מתבצעת בתגובה לתקיפה או לתקיפות ישראליות בשטח לבנון, כאשר פגיעה באזרחים בלבנון או "בבתים האזרחיים" בדרום לבנון, כפי שחיזבאללה מגדיר זאת, זוכה לתגובה חריפה יותר.
תיעוד מפגיעה ישירה בנהריה, ביום שני

ביום שבת האחרון זוהו לפחות 80 שיגורים לעבר הצפון, בעוד שחיזבאללה טען כי שיגר מטחי קטיושות לבסיס הר נריה ולבסיס מישר. בהמשך טען כי תקף באמצעות נחיל כטב"מים את הבסיס באיילת השחר. בלילה שבין שבת לראשון פרסם חיזבאללה לקיחת אחריות על ירי מטח טילי "פלק" לעבר קריית שמונה, וזמן קצר אחר כך פרסם לקיחת אחריות נוספת על מטח שני לעבר העיר. בשעות הבוקר ביום ראשון טען חיזבאללה שירה מטח קטיושות לקיבוץ שמיר, ובהמשך לקח אחריות על תקיפה אווירית באמצעות נחיל כטב"מים של המוצב בראש הנקרה, ועל תקיפה אווירית נוספת באמצעות כטב"מים של הבסיס בזעורה.
4 צפייה בגלריה
נהרייה, לכיוון גבול הצפון , גליל מערבי
נהרייה, לכיוון גבול הצפון , גליל מערבי
יירוטים באזור נהריה
4 צפייה בגלריה
 פגיעה ישירה בבית בקריית שמונה
 פגיעה ישירה בבית בקריית שמונה
פגיעה ישירה בבית בקריית שמונה, בשבוע שעבר
(צילום: אפי שריר)
4 צפייה בגלריה
נהריה
נהריה
פגיעה ישירה בבניין בנהריה
(צילום: REUTERS/Shir Torem)
4 צפייה בגלריה
צה"ל תקף מבנה צבאי בו פעלו מחבלים מארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון
צה"ל תקף מבנה צבאי בו פעלו מחבלים מארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון
תקיפה בלבנון נגד מבנה שבו שהו מחבלים
(צילום: דובר צה"ל)

אלה לא היו לקיחות האחריות היחידות שפורסמו בימים שבת וראשון, שכן ירי לעבר מוצבים בשטח ישראל מתבצע בצורה שוטפת. ביום שבת האחרון פורסמו בסך הכל 10 לקיחות אחריות של ארגון הטרור על פעולות שונות שביצע נגד ישראל, וביום ראשון פורסמו בסך הכל 9 לקיחות אחריות.
ביום שני לקח חיזבאללה אחריות על 11 תקיפות, בהן תקיפה אווירית באמצעות נחילי כטב"מי תקיפה של הבסיס בשרגא, לקיחת אחריות על מטח קטיושות לעבר מפקדה במושב יערה ותקיפה באמצעות שני כטב"מים של מוצב ישראלי נוסף. אתמול טען ארגון הטרור שתקף בישראל שש פעמים, בין היתר בירי עשרות קטיושות לעבר כוחות צה"ל בנווה זיו ולעבר בסיס בהר נריה, וכן בירי נחילי כטב"מי תקיפה לבסיס בעמיעד.