התיעוד החריג שפרסם היום (שלישי) חיזבאללה, שבו נראים בין היתר מתקנים אסטרטגיים במפרץ חיפה - שצולמו לכאורה על ידי כטב"ם המכונה "הודהוד" (דוכיפת), מעלה כמה וכמה שאלות הנוגעות להגנה האווירית.
הסרטון שפרסם חיזבאללה

אם אכן, כפי שחיזבאללה טוען, מדובר בכטב"ם שחדר לישראל ושב ללבנון, השאלה המרכזית איך הוא הצליח לחדור למרחב האווירי של ישראל, והאם התקבלה התרעה כלשהי. אורכו של הצילום הוא תשע דקות, ושאלה חשובה אחרת היא איך הוא הצליח להפיק צילומים איכותיים כאלה, בצבע ומגובה לא רב, של אתרים רגישים במשך זמן כה רב.
בנוסף, ובהנחה שכלי הטיס לא שידר את החומרים "לאחור" - כלומר העבירם בזמן אמת חיזבאללה - נשאלת השאלה כיצד הצליח לחצות חזרה ללבנון ולנחות כשהוא עדיין שלם, אם אכן כך קרה. פרט לכך, לא ברור מתי צולמו אותם צילומים ואם מדובר בכטב"ם אחד שצילם - או בכמה. מלבד זה, ירצו בצה"ל לבחון את היכולות של אותו "הודהוד", שלא היה מוכר בישראל.
5 צפייה בגלריה
כטבמ מסוג הדהד (דוכיפת) שחדר משטח ישראל
כטבמ מסוג הדהד (דוכיפת) שחדר משטח ישראל
בית החולים רמב"ם כפי שצולם בסרטון
שר החוץ ישראל כ"ץ היה הבכיר הראשון שהתייחס לסרטון של חיזבאללה: "נסראללה מתרברב שצילם את נמלי חיפה, שמופעלים על ידי חברות ענק בינלאומיות מסין והודו, ומאיים לפגוע בהם. אנחנו מתקרבים מאוד לרגע ההחלטה על שינוי כללי המשחק מול חיזבאללה ולבנון. במלחמה כוללת החיזבאללה ייהרס ולבנון תוכה קשות. ישראל תשלם מחירים בחזית ובעורף, אבל עם עם חזק ומאוחד, ובמלוא עוצמתו של צה"ל, נשיב את הביטחון לתושבי הצפון".
מתחילת המלחמה צה"ל מתמודד במציאות מורכבת מול הכטב"מים של חיזבאללה. בצה"ל מנסים כל העת לשפר, בעיקר את יכולות הזיהוי והגילוי, אך לא מעט פעמים ישנן התראות שווא בנוגע לכלי הטיס בצפון. במהלך חודשי הלחימה הכטב"מים המתאבדים הם שגרמו לפגיעות קשות - גם בנפש - כאשר התפוצצו, לעתים ללא התראה, על ריכוזי חיילים וגרמו נזק לבסיסים אסטרטגיים.
בתיעוד שפרסם חיזבאללה נראו סטי"לים בנמל חיפה, שכונות בקריות, מתחם "ביג", מפעל של רפאל - והכטב"ם גם תיעד מעקב אחר רכב נוסע. לטענת ארגון הטרור הלבנוני, הכטב"ם ששוגר למפרץ חיפה חזר על עקבותיו ללבנון. בסרטון מופיע פירוט לכאורה על המתקנים במפעל רפאל - כולל מתקנים של כיפת ברזל, מחסני מנועים רקטיים, מתקני קלע דוד ומכ"ם. בקריות צילם הכטב"ם את שכונת סביוני ים בקריית ים, מגדלים, מרכז מסחרי, וחנות "אושר עד".
5 צפייה בגלריה
כטבמ מסוג הדהד (דוכיפת) שחדר משטח ישראל
כטבמ מסוג הדהד (דוכיפת) שחדר משטח ישראל
שדה התעופה בחיפה
בחלק שבו מצולם נמל חיפה תועדו האנגרים של ספינות, מבנה של בסיס חיל הים, מבנה לכאורה שמשתייך ליחידת ילת"ם, מבנה נוסף שמשתייך לכאורה ליחידת הצוללות, רציף 9, מבנה של שייטת 7, סטי"לים סער 4.5 וספינת הסיוע הלוגיסטי "בת ים". לטענת חיזבאללה, צולמו גם סירות דבורה, סער 6 וסער 5. גם מכלי דלק שמוצבים בנמל תועדו, ולצידם גם מה שתואר כ"מכלים כימיים" - המתקנים הפטרוכימיים בנמל.
ברשת "אל-מיאדין" המזוהה עם חיזבאללה צוטטו מקורות שטענו כי "הסרטון כולל שלושה סוגי מטרות: צבאיות (מתחם התעשיות הצבאיות והבסיס בחיפה), אזרחיות (אזור הקריות), ואסטרטגיות (נמל חיפה והמתקנים בו). כל סוגי המטרות יצרו איזון הרתעה מול ישראל. חיזבאללה רוצה לומר שצבא יענה בצבא, אזרחי באזרחי ואסטרטגי באסטרטגי". עוד אמרו המקורות כי מדובר בסרטון ראשון מתוך סדרה.
ראש העיר חיפה יונה יהב אמר כי הוא דורש מהממשלה תוכנית הגנה מסיבית על חיפה, ומציאת פתרון להסרת האיום מהצפון. "אני תמה מדוע הרמטכ"ל והפיקוד הבכיר של צה"ל לא טרחו מאז תחילת המלחמה לבקר בחיפה ולשמוע מהנהלת העירייה על הצרכים שלנו ועל פעילות צה"ל למיגון מקסימלי על מאות אלפי תושבי חיפה", אמר.