לפיד בשער שכם, שלשום
(צילום: עוז אביטל, לע״מ)

מנסים לשדר חזית אחת, בעקבות הדיווחים על מתיחות: על רקע ההסלמה הביטחונית והביקורת על ישראל בעולם, יקיימו מחר (רביעי) שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד ושר הביטחון בני גנץ תדרוך משותף לשגרירים הזרים, בבית חיל האוויר בהרצליה.
בקיום התדרוך המשותף מנסים לפיד וגנץ להראות חזית ישראלית אחידה, על רקע הדיווחים על מתיחות כביכול ביניהם סביב פגישותיו של גנץ עם אבו מאזן והעקיצה לכאורה של שר הביטחון לעבר לפיד לאחר הסיור שלו בשער שכם.
גנץ, שלשום: "יודע מה מנסים לעשות לי מאחורי הגב"
(צילום: אסף חן)

בתדרוך, שאליו צפויים להגיע כ-80 שגרירים זרים, יציגו גנץ ולפיד את המדיניות הביטחונית של ישראל מול הפלסטינים ואיראן, וכן אחת עמדת ישראל במלחמה באוקראינה. בנוסף הם ידגישו את חשיבות השמירה על היציבות, ויציגו את החשש הישראלי מפני הסכם הגרעין המתהווה.
אתמול התייחס גנץ לביקור של לפיד בשער שכם בירושלים, שאחריו התחוללו באזור עימותים קשים, ואמר כי "יש הרבה חבר'ה שרוצים להסתובב בהרבה מקומות ובכל מיני סיטואציות - יפה מחשבה קודמת לסיור. בלי לרדת לגופו של סיור, בואו לא נעשה דברים מתסיסים או דברים שמערערים את היציבות, שהיא מבחן חשוב בתקופה הזו".
מערכת היחסים בין גנץ ללפיד היא מהמתוחות ביותר בקואליציה הנוכחית. שר הביטחון, שהיה פעם שותפו של לפיד בראשות מפלגת כחול לבן המאוחדת, משוכנע ששר החוץ, לעיתים בסיוע של גורמים נוספים בממשלה, פועל נגדו - ואף התייחס לכך שלשום באולפן ynet כשאמר: "אני יודע מה מנסים לעשות לי לפני העיניים ומאחורי הגב. הכול בסדר. אני בשליחות ממלכתית".
טרופר: "לא חושב שגנץ עקץ את לפיד"
(צילום: רועי עידן, נויל האריס)

לאחרונה התחדדה שוב המתיחות, לאחר שגנץ ביקש להשתתף בפסגה ברמאללה בהשתתפות אבו מאזן ומלך ירדן - מהלך שנבלם משום שתוכנן ליום שבו לפיד קיים את "פסגת הנגב", והיו מי שפירשו את בקשתו של גנץ כהתרסה. גורמים בקואליציה אומרים כי בין השניים שוררים יחסי עבודה קורקטיים ולא מעבר. בעבר, כשגנץ איים שלא יצביע עם הקואליציה, הוא תועד אומר ללפיד בחיוך במסדרון: "אתה ובנט חילקתם את התדרוכים נגדי 50-50".
בריאיון לאולפן ynet היום אמר שר התרבות והספורט חילי טרופר מכחול לבן כי הוא לא חושב שגנץ עקץ את יו"ר יש עתיד: "לפיד להבנתי הלך להגיד תודה לשוטרים ששומרים עלינו כל הזמן כדי שנוכל לחגוג את החג הקרוב בשקט וטוב להגיד להם תודה ואני מצטרף לתודה ולהערכה כלפיהם. שר הביטחון אמר באופן כללי שנכון שלפני שכל אחד שעושה סיור, הוא יבדוק טוב-טוב את המשמעויות. אני לא חושב שהוא עקץ את לפיד".