איראן הודיעה הבוקר (יום ד') כי היא שיגרה בהצלחה לחלל את הלוויין "נור 3". שר התקשורת של איראן, עיסא זארפור, דיווח כי לוויין הצילום שוגר על-ידי זרוע החלל של משמרות המהפכה.
2 צפייה בגלריה
איראן שיגרה לחלל את ה לוויין נור 3
איראן שיגרה לחלל את ה לוויין נור 3
תיעוד של שיגור הלוויין בתקשורת האיראנית
לפי זארפור הלוויין נכנס למסלולו בגובה של 450 ק"מ מעל כדור הארץ. איראן לא הודיעה היכן התבצע השיגור של הלוויין. התקשורת הממלכתית דיווחה כי "נור 3" שוגר לחלל באמצעות משגר הלוויינים "קאסד", הטיל שבו נעשה שימוש גם אשתקד בשיגור הלוויין "נור 2".
בשנים האחרונות ערכה איראן כמה שיגורים של לוויינים לחלל. במקרים רבים התגלו תקלות, השיגורים נכשלו והלוויינים לא נכנסו למסלולם. שיגור הלוויינים של איראן נתפס כהתרסה נוספת של הרפובליקה האיסלאמית נגד המערב, שמעריך שמדובר בלווייני ריגול - ושתוכנית החלל האיראנית היא חלק בלתי נפרד מהתוכנית לפיתוח נשק גרעיני ומתוכנית הטילים הבליסטיים של טהרן.
משגר סויוז ממריא עם הלוויין האיראני

2 צפייה בגלריה
תיעוד מ שיגור לוויין איראני של איראן בשם חיאם על גבי משגר סויוז על ידי רוסיה
תיעוד מ שיגור לוויין איראני של איראן בשם חיאם על גבי משגר סויוז על ידי רוסיה
השיגור הרוסי של הלוויין "חיאם"
אשתקד הזהירה קהילת המודיעין בארה"ב כי פיתוח משגרי הלוויינים של איראן "מקצר את תהליך הפיתוח" של טילים בליסטיים בין-יבשתיים, מכיוון שמדובר בטכנולוגיה זהה. ארה"ב הביעה התנגדות לשיגורים, וטוענת שהם מנוגדים להחלטת מועצת הביטחון של האו"ם. איראן מצדה טוענת כי לשיגורי הלוויינים אין מטרות צבאיות, וכי לתוכנית החלל שלה יש מטרות אזרחיות בלבד.
בחודש שעבר, על רקע הידוק היחסים בין מוסקבה לטהרן, שיגר טיל "סויוז" רוסי לחלל את הלוויין האיראני "חיאם" – שלפי הדיווחים מצויד במצלמה בעלת רזולוציה גבוהה.
מוסקבה בנתה את לוויין הצילום "חיאם" עבור איראן, שטוענת כי הוא ישמש רק למטרות אזרחיות. גורמים במערב הזהירו כי הוא יאפשר לה לרגל אחר מטרות בישראל ובמזרח התיכון.