פסיכותרפיסט יריב כהן (52) מאבן יהודה הורשע הבוקר (שלישי) בבית המשפט המחוזי מרכז שבלוד בשורה של עבירות מין אותן ביצע בעשר מהמטופלות שלו, תוך מצג שווא כי מדובר בחלק אינטגרלי מן הטיפול.
כהן הודה והורשע בכתב אישום מתוקן, לפיו בין השנים 2022-2017 עסק כהן כמטפל "בפסיכותרפיה גופנית" – טיפול במשברים, מצוקות נפשיות והפרעות רגשיות בעזרת טיפול שיחתי המשלב טכניקות מגע גופני. במסגרת הטיפולים, ביצע מעשים מיניים בעשר מטופלות, וכלפי שלוש מהן, ביצע גם מעשי אינוס ומעשי סדום, כל זאת באמתלה שהדבר מהווה חלק מטיפול.
1 צפייה בגלריה
יריב כהן, הפסיכותרפיסט החשוד בביצוע עבירות מין במטופלות
יריב כהן, הפסיכותרפיסט החשוד בביצוע עבירות מין במטופלות
יריב כהן, בדיון על כתב האישום בעניינו, 2022
(צילום: שאול גולן)
כהן נהג לרכוש את אמון המטופלות בעורמה, ניהל איתן שיחות בעלות אופי מיני במהלכן שיתף מניסיונו המיני האישי ובפרטים אודות חיי המין של מטופלות אחרות. במהלך טיפולי הגוף, ביצע במטופלות מעשיים מיניים, תוך ניצול החולשות שחשפו בפניו במהלך הטיפולים ותוך הצגת מצג כוזב לפיו המגע באיברים אלו הכרחי למתן מזור לבעיותיהן.
לצורך ביצוע טיפולי הגוף הורה הנאשם למטופלות לפשוט את בגדיהן ולהישאר לבושות בתחתונים בלבד, לשכב על מיטת הטיפולים ולהתכסות בסדין. למטופלת אשר ביקשה להישאר לבושה או לבושה חלקית נהג הנאשם לומר כי זה יפריע לטיפול ויקשה עליו להביא לתוצאה.
את המעשים ביצע, ללא מתן הסבר למטופלות על מהלך הטיפול, מבלי לקבל את הסכמתן מראש. כתב האישום המקורי כלל שמונה מתלוננות, ולאחר מכן תוקן פעמיים כאשר נוספו שתי מתלוננות נוספות.
כתב האישום המתוקן בו הוא הודה והורשע לאחר הסדר טיעון, כולל עשרה אישומים כנגד עשר מתלוננות - אישומים בגין אינוס ומעשי סדום בשלוש מן המטופלות, ואישומים בגין מעשים מגונים ללא הסכמה ובמרמה, בכל עשר המתלוננות. בשלבים הבאים יישמעו הטיעונים לעונש, כאשר התובעות עו"ד דנה אלון ובת אל גססה מפרקליטות מחוז מרכז, צפויות לעתור לעונש 15 שנות מאסר, ההגנה תוכל לטעון לעונש קל יותר.
עורכות הדין שלומציון גבאי-מנדלמן ואסתר בר-ציון שייצגו את המטפל מסרו: "לאחר חקירה נגדית של מספר מתלוננות, כתב האישום שהוגש מלכתחילה נגד יריב תוקן משמעותית וסלל את הדרך להסדר הטיעון. יריב מביע צער וחרטה על האופן שבו פעל ונהג מול המתלוננות ולשיטתו עשה כל שניתן כדי לסייע. יש ליתן הדעת לעובדה שטרם נשמעו הטיעונים לעונש ונראה, שיש מי שעושה הכל על מנת להטות את שיקול הדעת של בית המשפט, וחבל".