צרורות ירי והדי פיצוצים נשמעו הלילה (בין ראשון לשני) מכיוון שכונת ג'ואריש ברמלה, ותושבים בשכונות נוספות באזור ואף בערים קרובות, בהן רחובות ובאר יעקב, דיווחו על רעשי הירי. כוחות משטרה רבים הוזעקו לאזור והחלו בחקירת האירוע. "אין נפגעים והרקע פלילי", נמסר מהמשטרה.
תיעוד צרורות הירי שנשמעו מכיוון שכונת ג'ואריש
2 צפייה בגלריה
טיל לאו ותחמושת מאג אותרו בשכונת ג'ואריש ברמלה
טיל לאו ותחמושת מאג אותרו בשכונת ג'ואריש ברמלה
טיל לאו שאותר במרחב הירי בשכונת ג'ואריש
(צילום: דוברות המשטרה)
כוחות משטרה שהגיעו למקום ביצעו סריקות ואיתרו אמצעי לחימה רבים, בהם טיל לאו, שרידי ירי מכלי נשק מסוג מאג ותחמושת רבה. "כלל אמצעי הלחימה שנתפסו הועברו להמשך מיצוי ראיות במעבדות הזיהוי הפלילי של משטרת ישראל", נמסר מהמשטרה.
מפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון, קיים הערכת מצב מיוחדת בשטח, בהשתתפות כלל מערכי החקירות והמודיעין של המחוז והימ"ר, יחד עם קציני פיקוד המחוז והמרחב, לוחמי מג"ב ויחידת הכלבנים המחוזית.
ביטון הנחה להוביל פעילות יזומה תוך הפעלת כלל האמצעים הטכנולוגיים, לשם חשיפת אמצעי הלחימה השונים ומעצר החשודים במעורבות. בנוסף, הוא הנחה להגביר פעילות מבצעית ממוקדת נגד משפחות הפשיעה המקומיות, לצד מחסומי בידוק וחיפושים יזומים במתחמי המשפחות, במטרה לאתר אמצעי לחימה ולסכל אירועים פליליים נוספים.
2 צפייה בגלריה
טיל לאו ותחמושת מאג אותרו בשכונת ג'ואריש ברמלה
טיל לאו ותחמושת מאג אותרו בשכונת ג'ואריש ברמלה
תחמושת המאג שאותרה במרחב הירי בג'ואריש
(צילום: דוברות המשטרה)
תושבים רבים במרחב דיווחו כאמור על הירי הכבד ועל קול פיצוץ עז שנשמע, וחלקם הוסיפו כי חוו במקביל הפסקת חשמל. ראש העיר רמלה לשעבר יואל לביא סיפר ל-ynet כי היה בביתו כשהחלו קולות הירי. "פתאום שמעתי צרורות ופיצוץ. הרבה ילדים בטח התעוררו בבהלה במצב הזה", אמר. "הירי הזה מפחיד מאוד, בעיקר בתקופה שלנו מאז ה-7 באוקטובר. חייבים להפסיק את מאבקי הכוח שבהם הירי משתולל".
תושב שכונת נאות שמיר הסמוכה לג'ואריש הוסיף כי גם אתמול בבוקר הוא דיווח על תקרית ירי באזור, ואמר כי "הלילה שוב נשמעו צרורות ירי. יש תחושה של פחד, במיוחד אחרי ה-7 באוקטובר". קולות הירי והפיצוצים נשמעו כאמור גם באזורים רחוקים יותר, ותושבת באר יעקב סיפרה על כך ששמעו את הירי גם באזורה. "שמעצי פיצוץ וצרורות ירי, זה מפחיד", אמרה.
בכתבה זו שולבו סרטונים מהרשתות החברתיות בשימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. אם ידוע לכם מי צילם אותם - שלחו לנו במייל אדום.