כ-40 משפטנים צבאיים הביעו היום (חמישי) תמיכה בפרקליטה הצבאית הראשית, האלופה יפעת תומר-ירושלמי, על רקע הביקורת נגדה, גם מצד חברי כנסת ושרים, בעקבות מעצר חיילי המילואים שחשודים בהתעללות מינית במחבל. עשרות המשפטנים חתמו על עצומה, שבה גינו "כל קריאה לפגיעה בפרקליטה הצבאית הראשית, בקציני הפרקליטות הצבאית או במי מטעמם".
המהומות בבית הדין הצבאי בבית ליד
(צילום: רענן בן צור, איציק שאג)

משפטנים נוספים תומכים בפצ"רית, אך לא יכלו לחתום על העצומה מאחר שהם בשירות. כך כתבו אלו שחתמו: "אנו החתומים מטה, עורכי-דין אשר עוסקים בייצוג חיילים בבתי-הדין הצבאיים ומכירים אישית את אנשי הפרקליטות הצבאית, מבקשים לחזק את ידם של חברינו הנכבדים המשרתים בפרקליטות הצבאית במהלך ימים קשים, מורכבים ומאתגרים אלה, כאשר מדינת ישראל וצה"ל מתמודדים עם איומים בזירות הלחימה השונות, מבית ומחוץ, לרבות בזירה המשפטית".
בצל המתקפות שהופנו לעבר הפצ"רית ולעבר הפרקליטות, כתבו המשפטנים: "אנו מגנים בכל תוקף כל קריאה לפגיעה בפרקליטה הצבאית הראשית, בקציני הפרקליטות או במי מטעמם. מדובר במשפטנים וקצינים המקבלים החלטות על בסיס שיקולים ענייניים לפי מיטב שיפוטם המקצועי וככל שקיימות מחלוקות משפטיות או אחרות, הרי שיש לבררן באופן מקצועי וראוי ואין מקום להתקפות אישיות נגד ממלאי התפקידים בפרקליטות הצבאית.
"הפרקליטות הצבאית היא הגוף האמון על שלטון החוק בצה"ל, הנחלת ערך שלטון החוק בקרב מפקדי צה"ל וחייליו ועל שמירה על ערכי הצבא. יש להוקיע כל קריאה לאלימות כנגד גוף זה או כנגד המשרתים בו".
3 צפייה בגלריה
מפגינים בבית ליד
מפגינים בבית ליד
רעולי פנים חמושים במהלך הפריצה לבית ליד
(צילום: Oren Ziv / AFP)
3 צפייה בגלריה
ח"כ טלי גוטליב עם רעולי פנים חמושים בהפגנת תמיכה בחיילים העצורים בחשד להתעללות במחבל - בית ליד
ח"כ טלי גוטליב עם רעולי פנים חמושים בהפגנת תמיכה בחיילים העצורים בחשד להתעללות במחבל - בית ליד
ח"כ טלי גוטליב לצד רעולי פנים חמושים בבית ליד
(צילום: רענן בן צור)
3 צפייה בגלריה
הפגנת תמיכה בחיילים העצורים בחשד להתעללות במחבל - בית ליד
הפגנת תמיכה בחיילים העצורים בחשד להתעללות במחבל - בית ליד
"פצ"רית אוהבת נוחבות"
(צילום: רענן בן צור)
מעצר חיילי המילואים בבסיס שדה תימן עורר זעם רב בקרב שרים וחברי כנסת מהפלג הניצי של הקואליציה, שתורגם בהמשך למהומות גם בבית ליד, השוואת הפצ"רית למחבלי הנוחבה ולטענות ל"בגידה בחיילים". את הכאוס הזה תדלקו ביתר שאת ההתבטאויות של שרים בכירים בממשלה, בעיקר מעוצמה יהודית, הציונות הדתית וגם מהליכוד. השרים איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' אף קראו לפרקליטה הצבאית הראשית יפעת תומר-ירושלמי "להוריד את הידיים מהחיילים שלנו".
בהמשך, סמוטריץ' טען בריאיון בערוץ 14 כי "מצ"ח, המשטרה הצבאית החוקרת, בהנחיית הפרקליטות הצבאית, מונחים להתקשר טלפונית למחבלי נוחבה רוצחים, אנסים מתועבים, אלה ששוחררו משדה תימן וחזרו לעזה, כדי לגבות מהם באופן יזום עדויות ולשאול אותם האם אתם רוצים להתלונן על דברים שעברתם בתקופת המאסר". טענותיו של שר האוצר הוכחשו על-ידי הצבא ובהמשך הופרכו.