רובי חן, אביו של סמל-ראשון איתי חן שנפל בקרב ב-7 באוקטובר וגופתו מוחזקת ברצועת עזה, סיפר כי נציג של הבית הלבן התקשר אתמול (יום ב') למשפחות לאחר ההחלטה שעברה באו"ם לדרוש הפסקת אש מישראל, ללא וטו אמריקני. "הסבירו לנו שמדיניות ארצות הברית לא השתנתה כלפי ישראל, והאמריקנים לא הטילו וטו כי הייתה שם קריאה להחזיר את החטופים כולם, וזה מה שהם מאמינים בו", הוא סיפר היום ל-ynet.
2 צפייה בגלריה
 חגית ורובי חן
 חגית ורובי חן
רובי חן. "נשמח לשמוע את רה"מ מתייחס לזה שיש עדיין 134 חטופים בעזה"
(צילום: עידו ארז )
2 צפייה בגלריה
סמל איתי חן ז"ל
סמל איתי חן ז"ל
"לא נשב שבעה עד שייקבר בצורה ראויה בישראל". סמל איתי חן ז"ל
(צילום: דובר צה"ל )
"אני חושב שראש הממשלה בנימין נתניהו משתמש בעיקר בעניינים של פוליטיקה פנימית. קיסינג'ר אמר פעם - לישראל אין מדיניות חוץ, אלא רק מדיניות פנים", אמר חן. לדבריו, "כדאי לזכור שב-7 באוקטובר מדינת ישראל קיבלה תמיכה בלתי מסויגת בצורה הכי גדולה שהיא הייתה צריכה מהידידה האמיתית שלה, ואם לא ארה"ב היינו באירוע אחר לגמרי. כדאי לעם ישראל לזכור שארה״ב היא ידידת אמת שלנו".
חן מסרב לשים את האצבע על ה"אשם" בסיבוכים במשא ומתן לעסקה. "צריך לראות את הפער, והשאלה שמופנית לקבינט המלחמה, ולרה"מ בפרט, היא איך מגשרים על הפער הזה, איך מגיעים לניצחון המוחלט והחזרת החטופים כולם, החיים והחללים", הוא מדגיש. "זאת המשימה העליונה של ממשלת ישראל. אנחנו לא נשב שבעה עד שאיתי, גיבור ישראל, יקבר בקבורה הראויה לו בארץ ישראל. מגיע לו ולנו שהמדינה תדאג לזה".
רובי חן, אחרי שנודע לו על מות בנו: "נתניהו לא התקשר"
(צילום: ירון ברנר)

ובכל זאת, הוא מקווה: "נשמח לשמוע את ראש הממשלה מתייחס לזה שעברו כבר 172 ימים למלחמה, ועדיין יש 134 חטופים בשבי. אחרי שלושה וחצי חודשים של התחננות, אנחנו, הורי החיילים, צפויים להיפגש איתו השבוע".
הבוקר הורה ראש המוסד לצוות המו"מ מטעם ארגונו ומטעם שב"כ לחזור לארץ מקטאר, וזאת אחרי שחמאס דחה את הצעת הפשרה האמריקנית. גורם מדיני אמר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו קבע קווים אדומים שמהם היה ברור מתי אי אפשר להתקדם, ולכן הוחלט להחזיר את המשלחת לארץ. הצוותים היו בקטאר במשך עשרה ימים של מו"מ בין הצדדים.
בלשכת ראש הממשלה קשרו בין תשובת חמאס להחלטת מועצת הביטחון אתמול. "עמדת חמאס מוכיחה באופן ברור שחמאס אינו מעוניין בהמשך המשא ומתן לעסקה, ומהווה עדות מצערת לנזקים של החלטת מועצת הביטחון", נמסר. "חמאס שוב דחה כל הצעת פשרה אמריקנית וחזר על דרישותיו הקיצוניות: סיום מיידי של המלחמה, נסיגה מוחלטת של צה"ל מהרצועה והשארת השלטון כדי שיוכל לחזור פעם אחר פעם על הטבח של ה-7 באוקטובר, כפי שהבטיח לעשות".