3 צפייה בגלריה
הרכבים בזירת התאונה
הרכבים בזירת התאונה
אורטל לין כהן שנהרגה, וזירת התאונה בבאר שבע
(צילום: דוברות כבאות והצלה)
נהיגה תחת השפעת אלכוהול, נהיגה במהירות מופרזת, סטייה מנתיב הנסיעה, המתה בקלות דעת, שיבוש הליכי חקירה והעלמת ראיות. אלו העבירות שבהן חשוד אדגר יפס מזרחי בעקבות מעורבותו בתאונה הקטלנית אתמול (שלישי) לפנות בוקר בכביש 25 ליד באר שבע, תאונה שבה נהרגה אורטל לין כהן. ההרוגה, בת 35 מאופקים, הותירה אחריה בעל ושני ילדים, בני 5 ו-6.
נשיא בתי משפט השלום בדרום אלון גביזון החליט להאריך בשלושה ימים את מעצרו של יפס מזרחי, וכתב כי בהתחשב בעברו, יש סכנה להישנות של עבירות תנועה קשות. הוא ציין כי החשוד הוא בבחינת "פצצה מתקתקת".
יפס מזרחי פונה לבית החולים סורוקה לאחר התאונה, אך נעלם. השוטרים איתרו אותו מאוחר יותר בשכונה ג' בבאר שבע ועצרו אותו. בבדיקת ינשוף שנעשתה לו עוד לפני כן עלה כי הוא נהג בהשפעת אלכוהול, עם כמות של פי 3 מהמותר על פי חוק.
עדות אחת הפצועות בתאונה
(צילום: רועי עידן)

גם בעבר יפס מזרחי נעצר בחשד לנהיגה בשכרות. בשנת 2016 הוא נעצר ברחוב קרליבך בתל אביב, ובבדיקת ינשוף עולה כי נהג תחת השפעת אלכוהול. אלא שלאור כשלים ראייתיים כתב האישום באותה עת תוקן והוא הורשע בעבירה של נהיגה תחת השפעת משקאות משכרים, ולא בנהיגה בשכרות. בית משפט השלום לתעבורה בתל אביב קיבל אז את ההסדר ורישיונו של יפס מזרחי נשלל רק לשלושה חודשים.
ספיר זיתון (30), תושבת באר שבע שנפצעה בתאונה, נסעה הביתה עם לין כהן: "נסענו יחד ולפתע הרגשנו בום מהצד. התגלגלנו עם הרכב ונחתנו בוואדי". אמה דפנה סיפרה: "הנהג ישב בכיסא מולי בבית החולים, ובסביבות השעה 3:00 הוא פשוט קם ונעלם. הייתה משטרה, הם הלכו למלא טפסים. ואז הוא פשוט הלך. הוא לקח חיים של אישה צעירה בת 35, אמא לשני ילדים קטנים".
זו לא הייתה התאונה הקטלנית היחידה אתמול בדרום. כחצי יממה לאחר מכן נהרגו שלושה בני אדם בתאונה בכביש 3703, סמוך לאשדוד. 21 ילדים הפכו ליתומים ברגע אחד, כשנהג משאית פגע במכוניות שבהן היו ציפי שמעוני, אם לעשרה ילדים ממושב שדה עוזיהו, פנטנש אובנך, אם לשמונה ילדים מקריית מלאכי, ומתניה איובי ממושב אבן שמואל, אב לשלושה ילדים שבנו הקטן נולד אך לפני חודש.
3 צפייה בגלריה
ההרוגות בתאונה ליד אשדוד
ההרוגות בתאונה ליד אשדוד
ההרוגות בתאונה ליד אשדוד
3 צפייה בגלריה
זירת התאונה
זירת התאונה
זירת התאונה בכביש 3703
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
בינתיים במשטרה החליטו לעצור את נהג המשאית וחושדים שהוא שאחראי לאסון. מהחקירה עלה כי התאונה התרחשה לפני פקק בכביש. נהג המשאית יצא מעיקול והתנגש ברכב האחרון בפקק, שבו הייתה שמעוני. הרכב הועף, נהג המשאית ניסה להתייצב וסטה לנתיב הנגדי, אך התהפך ומחץ שני כלי רכב.
במשפחת שמעוני קראו למצות את הדין עם נהג המשאית. "הוא נסע במהירות מטורפת", אמר קרוב המשפחה כהן. "גם אם ימוצה הדין אי אפשר להחזיר אבדה כזאת. זה חוסר אחריות של הנהג. ראינו בכביש סימנים של ברקסים לאורך 200 מטרים. הוא נסע מהר מאוד, פשוט מטורף. הוא היה עמוס בסחורה".