העיתונאית שזכתה לשבחים ברחבי העולם אחרי שהתפרצה לשידורי הטלוויזיה הממלכתית ברוסיה, ומחתה נגד הפלישה לאוקראינה, נמלטה היום (ב') מרוסיה ביחד עם בתה. כך אמר עורך דינה של העיתונאית, שסיפר שהיא נמצאת במדינה אירופית.
מרינה אובסיאניקובה עבדה בערוץ הטלוויזיה הממלכתי הרוסי "רוסיה 1", ובחודש מרץ התפרצה לאולפן החדשות בשידור חי והניפה שלט נגד המלחמה. בשלט שהחזיקה היא כתבה: "אל תאמינו לתעמולה. הם משקרים לכם כאן. רוסיה נגד המלחמה". לאחר המחאה החריגה והנועזת שלה היא עמדה למשפט ברוסיה וקיבלה קנס באשמת "ארגון אירוע ציבורי לא חוקי".
(צילום: משי בן עמי)

2 צפייה בגלריה
מרינה אובסניקובה
מרינה אובסניקובה
מרינה אובסיאניקובה ומחאתה בטלוויזיה הרוסית
(מתוך פייסבוק )
אחרי המחאה בחודש מרץ אובסיאניקובה בת ה-44 הודחה מעבודתה, עזבה את רוסיה ועבדה עבור העיתון הגרמני "די ולט". בקיץ שבה למדינה - והמשיכה למחות נגד הפלישה הרוסית לאוקראינה.
מרינה המשיכה במחאתה, ובחודש יולי החלה להפגין לבדה מול הקרמלין עם שלט שעליו נכתב: "פוטין הוא רוצח. החיילים שלנו הם פשיסטים". היא נעצרה לזמן קצר. בחודש אוגוסט נשלחה למעצר בית. הרשויות האשימו אותה בהפצת "פייק ניוז" על הצבא ואיימו לשלוח אותה ל-10 שנות מאסר.
ב-5 באוקטובר הודיעה אובסיאניקובה ברשתות החברתיות שהיא ברחה ממעצר הבית, ועורך דינה סיפר שרוסיה הכניסה אותה לרשימת המבוקשים. היום הודיע עורך הדין דמיטרי זחבטוב כי העיתונאית כבר לא נמצאת ברוסיה. הוא אמר שמרינה ובתה "עזבו את רוסיה כמה שעות אחרי שיצאו מהבית שבו היא הייתה במעצר. הן עכשיו באירופה. הן בסדר. הן מחכות עד שהן יוכלו לדבר בפומבי, כרגע זה לא בטוח". זחבטוב אמר שהעיתונאית "מוגנת במדינה אירופית", אך לא ציין את שם המדינה. "בקרוב הכול יתפרסם, אנחנו צריכים כמה שבועות", הוא הדגיש.
2 צפייה בגלריה
מעצר של העיתונאית מרינה אובסיאניקובה
מעצר של העיתונאית מרינה אובסיאניקובה
מעצר של העיתונאית מרינה אובסיאניקובה
(ערוץ הטלגרם של מרינה אובסיאניקובה)
בעולם שיבחו בחודש מרץ את אובסיאניקובה על האומץ למחות למרות ההשלכות האפשריות. אחרי המחאה התברר כי לפני שהתפרצה לאולפן היא הקליטה סרטון ובו הסבירה את המעשה. היא סיפרה שאביה אוקראיני, ושהיא מתביישת בכך שהייתה שותפה להפצת שקריו של המשטר הרוסי: "מה שקורה באוקראינה הוא פשע, ורוסיה היא התוקפן. האחריות לתוקפנות הזו רובצת על כתפיו של אדם אחד: ולדימיר פוטין. אבי אוקראיני, אמי רוסייה, והם מעולם לא היו אויבים. למרבה הצער, בשנים האחרונות עבדתי עבור 'רוסיה 1'. עשיתי תעמולה עבור הקרמלין ואני מתביישת בזה מאוד – אני מתביישת שהנחתי לאנשים לשקר ממסכי הטלוויזיה ואפשרתי להפוך את העם הרוסי לעם של זומבים. לא אמרנו שום דבר ב-2014 כשזה רק החל". ב-2014 סיפחה רוסיה מאוקראינה את חצי האי קרים, ובמזרח אוקראינה החלה מלחמה בין הכוחות האוקראיניים לבדלנים הפרו-רוסים.
"לא מחינו כשהקרמלין הרעיל את נבלני. פשוט צפינו בשקט במשטר הלא-אנושי הזה. עכשיו כל העולם הפנה לנו את גבו, ועשרה דורות של צאצאים שלנו לא יוכלו למחוק את זכר מלחמת האחים הזו". היא קראה לרוסים להשמיע את קולם נגד המלחמה ואמרה: "לא יוכלו לשים את כולנו בכלא".