סגן שר הבריאות לשעבר: בנט מהמר על הבריאות שלנו
(צילום: אבי חי)

חבר הכנסת יואב קיש (הליכוד) האשים את ראש הממשלה נפתלי בנט בכך שהוא "מהמר" על בריאות הציבור בהחלטותיו בעניין המאבק בקורונה כשהסיבה לכך היא חוסר גיבוי פוליטי מהציבור. בריאיון לאולפן ynet אמר היום (חמישי) קיש כי "בנט נכשל ומנסה להראות שהוא מצליח בתפקידו למרות חוסר הגיבוי הציבורי. הוא מהמר על הבריאות שלנו כי הוא חייב, אחרת אף אחד לא יספור אותו".
קיש ציין כי הוא חושש שבנט יתנהל בצורה דומה גם בנושאים מדיניים ובענייני ביטחון ואמר: "רה"מ מהמר כי הוא מחוק פוליטית, והדרך היחידה שלו לחזור להיות רלוונטי בציבור זה להראות הצלחות", ואמר כי היה עליו להמתין עוד כמה ימים כדי לקבל החלטה על ביטול בידוד לתלמידים שנחשפו למאומתים לקורונה. "אם בעוד שבוע באמת לא צריך את הבידודים, הוא יוכל להגיד 'אתם רואים? אני ידעתי, אני אמרתי'. זה הימור בלי שום היגיון מבלד שהוא רוצה להראות שההימורים הצליחו. לפעמים הם יצליחו, לפעמים הם ייכשלו כמו שנכשלים בגל הרביעי - ומדינת ישראל תשלם מחיר גדול", אמר קיש.
2 צפייה בגלריה
נפתלי בנט ישיבת ממשלה
נפתלי בנט ישיבת ממשלה
"מהמר על הבריאות כי אין לו גיבוי פוליטי". קיש על בנט
(צילום: אלכס קולומויסקי)

קורונה - כתבות נוספות

חבר הכנסת התייחס גם לנאומו של ראש הממשלה באו"ם, שם הדגיש שההחלטה נמצאת בידי הדרג המדיני, ואמר: "ברור שהאחריות והסמכות היא בידיים של הדרג המדיני. זה ברור היטב גם לכל בכירי מערכת הבריאות, חד וחלק. מצד שני הם צריכים - והם עושים את זה גם - לומר את עמדתם בלי פחד ובלי לחשוש. לגבי ההתנהלות זה כבר סיפור אחר. צריך לעשות את זה בפגישות בצורה מסודרת ולהוציא החלטות".
בנוסף לטענות שהממשלה החדשה התעכבה עם חלוקת החיסון השלישי אף כי לא היה אישור מהמומחים לעשות זאת - קיש טען כי השרים התעסקו רק בחיסונים ולא בריסון המגפה. "לא עשו שום דבר חוץ מזה, והביאו להשתוללות מוחלטת של הפנדמיה", טען סגן שר הבריאות לשעבר. "בכמה מהלכים פשוטים בתחילת הדרך לא היינו מגיעים לזה", אמר קיש והשווה את החיסונים למערכת כיפת ברזל. "אם נשווה לאירוע בעזה - נגיד שאנחנו הולכים למלחמה עם חמאס. החיסונים הם כיפת ברזל. כנראה שהמלחמה תיראה אחרת בלעדיה, ועכשיו אנחנו בעולם עם כיפת ברזל, עם חיסונים. אסור היה להגיע למחדל הנוראי הזה שעלה לנו ב-1,400 מתים".
על העיכוב בהנפקת תו ירוק לישראלים רבים שהחלימו מקורונה אמר קיש כי המערכות הטכנולוגיות של משרד הבריאות לא נבנו כדי לטפל במיליוני אנשים עם אפליקציות. "גם לנו היו קשיים עם זה. אני חושב שזה גורף גם לנו ולהם. זה לא משהו שאני יכול להגיד שהם אשמים. אבל צריך ללמוד ולתקן כדי להשתפר, ולהבין שכשאתה באירוע כזה חייב לעבוד עם ספקי משנה". עם זאת, קיש אמר כי לא מדובר רק בבעיות טכניות. "קחו את הנושא של המוקד הטלפוני של משרד הבריאות. הוא יודע לטפל נגיד ב-5,000 איש בו זמנית, נניח. כשמספר המאומתים מכפיל את עצמו בשבועיים - נראה אותך מכפיל מוקד טלפוני של מאות אנשים. זה אתגר. בפנדמיה אסור לתת למגפה להשתולל, צריך לרסן כבר בשלבים המוקדמים - וזה המחדל של הגל הרביעי".
2 צפייה בגלריה
יואב קיש
יואב קיש
"החיסונים - כמו כיפת ברזל. צריך גם לרסן את המגפה". יואב קיש
(צילום: אבי מועלם)
לדבריו, כשהממשלה הקודמת ביטלה את התו הירוק לא הייתה תחלואה: "בתחילת הדרך כשבנט היה בנתב"ג והמליץ לא לנסוע אמרתי - אל תמליץ, קח את ההחלטות ותעצור את זה שם. התירוץ שלהם שבלמו את הקורונה בלי סגר זה הזוי, כי במדינה מחוסנת אתה לא צריך להגיע למקום הזה. אי אפשר לאשר אירוע כמו הפאנג'ויה בלב ליבת המגפה. להגיד שמתוך עשרות אלפי צעירים נדבקו כולה 23? זה לא רציני".
קיש נשאל גם על החוק להגבלת כהונת ראש ממשלה והחוק למניעת התמודדות לנאשם בפלילים והשיב: "גדעון סער ישב פה באולפן לא מזמן ודיבר על ההישגים המדהימים של נתניהו. היום הוא במקום אחר מבחינה פוליטית ואני רואה בכל החוקים האלה איזשהו ניסיון מיתוג לפנות לציבור מסוים. אני חושב שהנושא, לפחות של הגבלת קדנציות, הם אולי לא סופרים אותו כפרסונלי ואומרים שזה לא יחול על נתניהו, אבל אני לא יודע מה יקרה כשזה יגיע לכנסת".
אבל אתה תומך בהגבלת כהונות? "בוא נתנתק כרגע מהנושא הפרסונלי. אני מתנגד בלי קשר לנתניהו. אנחנו בשלטון פרלמנטרי, אנחנו לא במשטר נשיאותי. היכולת של רה"מ היא מאוד מורכבת. הוא נבחר דרך הפרלמנט, לכן זו טעות ללכת למנוע מהציבור את האפשרות לתת לאנשים האלה להמשיך".