עומר צ'ליק, דובר מפלגת השלטון של נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן ("הצדק והפיתוח"), השווה היום (שלישי) את שר החוץ ישראל כ"ץ לדיפלומט הנאצי הבכיר יואכים פון ריבנטרופ, שהיה שר החוץ של קנצלר גרמניה אדולף היטלר. "כ"ץ הוא העתק של ריבנטרופ", אמר. "דבריו רדיקליים ופרובוקטיביים והרטוריקה שלו דומה מאוד לזו של הנאצים".
נשיא טורקיה ארדואן מאיים על ישראל בהתערבות צבאית בעזה
(מתוך X )

2 צפייה בגלריה
ישראל כץ, רג'פ טאיפ ארדואן
ישראל כץ, רג'פ טאיפ ארדואן
תוקפים אחד את השני. כ"ץ וארדואן
(צילום: AP Photo/Virginia Mayo)
2 צפייה בגלריה
דגל טורקיה הורד לחצי התורן בשגרירות שברחוב הירקון, תל אביב
דגל טורקיה הורד לחצי התורן בשגרירות שברחוב הירקון, תל אביב
דגל טורקיה שהורד לחצי התורן בשגרירותה בתל אביב
צ'ליק הוסיף כי פקידים ישראלים מוטרדים מ"עמדתו החזקה" של הנשיא ארדואן, שכינה אותם "נאצים מודרניים". הנשיא הטורקי הגביר לאחרונה את הרטוריקה שלו נגד מדינת ישראל, והאשים אותה ב"רצח העם הפלסטיני". מנגד, כ"ץ הגביר את כמות הפרסומים שלו ברשתות החברתיות, ותקף את ארדואן בחזרה - כולל איום גלוי שבו הוא רומז שגורלו של נשיא טורקיה יהיה זהה לגורלו של סדאם חוסיין בעיראק. כמו כן, הוא קרא לנאט"ו לגרש את טורקיה מהברית הצבאית.
שר החוץ הישראלי פרסם גם הודעות פרובוקטיביות נגד אישים טורקיים, בהם חברים במפלגת העם הרפובליקנית הראשית של האופוזיציה (CHP). הוא ביקר גם את ראש העיר של איסטנבול אכרם אימאמאולו, יריבו הפוליטי של ארדואן, שהגיב באומרו כי "לטורקיה אין מה ללמוד מישראלים, שיש להם דם של ילדים חפים מפשע על הידיים".
המתיחות בין טורקיה וישראל גברה בצל המלחמה המתמשכת ברצועת עזה, והיחסים בין המדינות הורדו למעשה לרמת הידברות מוגבלת בלבד. ארדואן השמיע מפרוץ המלחמה דברים חריפים נגד ישראל וראש הממשלה בנימין נתניהו, ואחרי החיסול של ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה בטהרן, טורקיה הורידה את דגלה לחצי התורן בשגרירות בתל אביב. שר החוץ כ"ץ התנגח לא אחת בטורקים, ולאחרונה אף פרסם ציוץ בטורקית שזכה במיליוני צפיות ברשת X (לשעבר טוויטר) - שבו הוא תוקף את הנשיא הטורקי.