נער בן 17 שמתגורר עם משפחתו באחד היישובים בצפון חשד ששכניו דיווחו למשטרה על אירוע אלימות שהתרחש בביתם - וכנקמה ירה לעבר רכבה של שכנתו. כך עולה מכתב אישום שהגישה פרקליטות מחוז צפון נגדו. הודעות ששלח לחברתו בטלפון הנייד, ובהן תיאור הירי שביצע, משמשות ראיה מרכזית נגדו.
1 צפייה בגלריה
משטרה
משטרה
ארכיון
(צילום: shutterstock)
התקרית התרחשה לפני כמה ימים. במוקד 100 של משטרת המחוז הצפוני התקבל דיווח על אירוע אלימות במשפחה בבית הנאשם, ובעקבותיו הגיעו כוחות משטרה שתחקרו את המעורבים. בכתב האישום תואר כי "על רקע חשדו של הנאשם כי מי מבני משפחתה של שכנתו העביר את הדיווח למשטרה - סמוך לשעה 17:30 עלה הנער לגג בניין וירה מכלי נשק כמה יריות לעבר הרכב שחנה באותה העת בחניון בשכונה. כתוצאה מהירי ניזוק הרכב". כתב האישום מייחס לנאשם עבירות בנשק, ירי מנשק חם וחבלה במזיד.
רס"מ ראמי סרור, חוקר פשעים בכיר במחוז הצפוני, תיאר כי "תוך 12 שעות מביצוע הירי עצרנו את הנאשם על סמך עדויות של שכנים. הוא נעצר עם חשודים נוספים, שבהמשך שוחררו והראיות נגדו התחזקו. על סמך העדויות מדובר באירוע חמור מאוד שרק בנס לא הסתיים עם נפגעים. שכנים העידו שנאלצו לברוח מהמקום כדי לא להיפגע. במהלך החקירה פרקנו את מכשיר הסלולר שלו ונדהמנו לגלות הודעות טקסט שהוא שלח לזוגתו ובהן הוא משתף אותה בירי שביצע, וההודעות האלה תשמשנה כראייה מרכזית נגדו".
עורך דין מוחמד אבו אחמדעו"ד מוחמד אבו אחמד
עו"ד מוחמד אבו-אחמד, שמייצג את הנער, מסר בתגובה: "מדובר בנער נורמטיבי לחלוטין שעובד לפרנסתו, ללא כל עבר פלילי. הוא כופר בכל סעיפי האישום וטוען טענת אליבי מוצקה לפיה היה במקום אחר בזמן הירי. נדרוש לשחררו מהמעצר בו הוא שוהה. אין שום עילה להחזיקו במעצר. חוויית המעצר היא טראומטית עבורו ומיותרת לחלוטין. נמציא לבית המשפט חלופת מעצר עבורו ונדרוש את שחרורו אליה".