"גרמה לילד מצב של פחד וחרדה". תיעוד האלימות בגן בג'ת

גננת ביישוב ג'ת שבוואדי ערה עוכבה אתמול (רביעי) לחקירה בחשד שתקפה את אחד מילדי המוסד בו היא עובדת. זאת, לאחר שתועדה תופסת אותו בכוח ומשתמשת נגדו באלימות. היא שוחררה בתנאים מגבילים והורחקה מהגן.
לדברי אמו של הילד, הגננת התקשרה אליה אתמול בבוקר. "היא אמרה לי 'הענשתי את הבן שלך בצורה קטנה מאוד, כי הוא נשך ילד בכיתה'. אמרתי לה שאם העונש הוא בכדי שילמד, לא אתנגד", סיפרה. "לאחר מכן, היא התקשרה אליי שוב והתחילה לשאול אותי שאלות מוזרות כמו 'מישהו התקשר אליך?'".
3 צפייה בגלריה
 גננת מתעללת בפעוטות ביישוב ערבי במשולש
 גננת מתעללת בפעוטות ביישוב ערבי במשולש
"אישה כזו לא צריכה להיות גננת". תיעוד האלימות
3 צפייה בגלריה
הילד שעבר התעללות על ידי הגננת בגן
הילד שעבר התעללות על ידי הגננת בגן
"הזדעזעתי". הילד שנפגע ואימו
לאחר שהבחינה כי מדובר בהתנהלות חריגה, אספה את בנה מהגן. "חזרנו הביתה, ומצאתי סימן לאלימות על פניו", שיתפה. "אחרי זמן קצר קיבלתי סרטון שמתעד את המקרה, והזדעזעתי כאשר ראיתי שהיא משתמשת באלימות קשה. הבנתי את הסיבה לשיחות אליי".
היא הוסיפה כי לא תסלח לה על מעשיה. "אישה כזו לא צריכה להיות גננת. ההתנהלות שלה עם הילד שלי מסוכנת מאוד, וגרמה לילד להיות במצב של פחד וחרדה, כך שלא אשתוק. הלכתי למשטרה והגשתי תלונה רשמית - ואני שוקלת להגיש תביעה משפטית. אגף הרווחה יצר איתי קשר, אך לא ראש המועצה ולא אגף החינוך. ועד ההורים לא יצרו איתי קשר כדי לשאול על הילד. זה נקרא חוסר אחריות וזלזול".
3 צפייה בגלריה
הילד שעבר התעללות על ידי הגננת בגן
הילד שעבר התעללות על ידי הגננת בגן
ועד ההורים והמועצה האזורית לא התעניינו. הילד שנפגע
ממשרד החינוך נמסר בתגובה למקרה במשולש כי "מדובר באירוע מחפיר ושפל שיש בו כדי לחצות כל קו אדום מצד הגננת. לנוכח הסרטון הקשה, הגננת הושעתה מעבודתה ועברה להליכים משמעתיים. במקביל הוגשה נגדה תלונה ובקשה לפתיחה בחקירה. במשרד מבהירים, כי גן הילדים מחויב להעניק לילד מסגרת מוגנת, אוהבת ומכילה, ואין בכוונתו לעבור לסדר היום במקרים של הפרה ופגיעה בילדים הרכים".
פרסום המקרה מגיע לאחר שהבוקר נכנסה למאסר הגננת המתעללת כרמל מעודה בכלא נווה תרצה. היא תרצה עונש של תשע שנות מאסר וחצי. פרשת ההתעללות בפעוטון "בייבי לאב", שאותו ניהלה מעודה בראש העין, דווחה למשטרה לראשונה ב-19 ביוני 2019, אז התקבל דיווח על חשדות להתעללות בגן הילדים שנוהל בביתה של הגננת המתעללת. חוקרי המשטרה השיגו תיעוד ממצלמות האבטחה בגן וצפו בנעשה בו בשעות הפעילות. שלושה ימים לאחר מכן נחשפה הפרשה לציבור, אולם ללא חשיפת שמה של מעודה, ועם הסתייגויות לא מעטות, שבהמשך התגלו כנכונות.