הפינוי בחומש, היום
(צילום: ישיבת חומש)

כוחות מג"ב פינו הבוקר (שלישי) שלושה אוהלים שהוקמו לאחרונה במאחז חומש כדי לשכן משפחות, והחרימו פאנל סולרי ששייך לאנשי המקום. עם זאת, הישיבה שבה לומדים עדיין עשרות תלמידים, עדיין לא פונתה.
כזכור, באותו מקום נרצח לפני כשבועיים יהודה דימנטמן ז"ל, תלמיד הישיבה, בפיגוע ירי. בעקבות הפיגוע צה"ל הקים מוצב קטן מעל הישיבה, ומאז הפיגוע מתפעל מחסום בכניסה למאחז ואוסר על הכנסת חומרי עבודה ובנייה למקום.
3 צפייה בגלריה
פינוי מאחז חומש
פינוי מאחז חומש
פינוי האוהלים שהוקמו בחומש
(צילום: ישיבת חומש)
3 צפייה בגלריה
פינוי מאחז חומש
פינוי מאחז חומש
כוחות מג"ב בחומש
(צילום: ישיבת חומש)
במהלך ימי השבעה הציבו המתנחלים כמה מבנים באופן בלתי-חוקי שנהרסו יממה לאחר מכן, ובין היתר נהרס גם מבנה שהוצב במקום כמה חודשים קודם. בעקבות הריסת המבנים עברו המשפחות במקום להתגורר באוהלים.
ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, תקף בחריפות את הממשלה בעקבות הפינוי הבוקר והאשים אותה בפגיעה במחסה לילדים מפני הגשם. "ממשלת ישראל איבדה את הצפון", אמר דגן. "זאת הפעם הראשונה שבמקום להילחם במחבלים, התגובה בשטח היא להילחם בקורבנות. האחריות על ההרס היא בראש ובראשונה של ראש הממשלה נפתלי בנט. הממשלה טרם מצאה זמן להרוס את בתי המחבלים שרצחו את יהודה אולם הממשלה מוצאת כבר את הזמן להרוס בתים בחומש כבר פעם שנייה. מה בוער להם להרוס מבנים של משפחות ומחסה לילדים מהגשם? מה זו האובססיה הזו לנתק ולהרוס את מערכת החשמל של הישיבה?".
3 צפייה בגלריה
יהודה דימנטמן
יהודה דימנטמן
כשבועיים לאחר הירצחו - פונו האוהלים שהוקמו בחומש. יהודה דימנטמן
בישיבה ציינו כי "יש מי שחושב שהרצח של יהודה דימנטמן הוא הזדמנות טובה לתת פרס לטרור ולחדש את תוכנית ההתנתקות. התמיכה האדירה שאנחנו זוכים לה מעשרות אלפי אנשים שמגיעים לחומש כנראה עומדת נגד הרצון ולא מאפשרת ליישם אותו. לכן נשלחים שוטרים בצורה הזויה לפנות בוקר כדי להוציא אימהות וילדים מאוהלים זמניים".
מנגד, ב"שלום עכשיו" תקפו את שר הביטחון ואמרו כי הוא הופך את שהייתם במאחז ללגיטימית. "המאחז הלא-חוקי בחומש יושב על קרקע פרטית של פלסטינים והכניסה אליו אסורה בחוק. דינו להתפנות במלואו כפי שנעשה פעמים רבות בעבר. לצערנו, גנץ מתרפס בפני עברייני המאחז ומבצע פייק פינויים. זו כניעה לעסקני ההתנחלויות ולנערי הגבעות שמעודדת אלימות מתנחלים. במקום לגלות אפס סובלנות מול פורעים שקובעים עובדות בשטח ועושים שימוש מניפולטיבי בילדים, גנץ מנרמל את העבריינות. הגיע הזמן לרסן מתנחלים אלימים ותומכיהם שמתנהלים כאדוני הארץ, ולפרק את המאחזים הלא חוקיים בשטחים מהם יוצאת אלימות מתנחלים יומיומית".