גדיר אלאקרע, 41, בעלת חנות להלבשה תחתונה בקלקיליה, נעצרה לפנות בוקר (ראשון) על ידי בלשי משטרת מחוז ש"י וכוחות צה"ל בחשד להסתה. זאת לאחר שבמהלך ימי המלחמה בחרה לפרסם את העסק שלה, "ויקטוריה לנז'רי", ברשת האינסטגרם, באמצעות תמונות של חטופות. "קנו לחיילת פיג'מה", כתבה והוסיפה תמונה של חטופה לבושה בפיג'מה לצד ואימוג'י צוחק. בפוסט אחר כתבה: "הסניף החדש - על האדמות המוחזרות בהתנחלות שדרות".
2 צפייה בגלריה
 גדיר אלאקרע והחנות ההרוסה
 גדיר אלאקרע והחנות ההרוסה
גדיר אלאקרע
בחודש שעבר הרסו כוחות צה"ל את החנות בקלקיליה, החרימו את תכולתה ותלו שלט ובו כיתוב בערבית: ""החנות הזאת תומכת בטרור, לכן סגרנו אותה".
השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, אמר: "מאז ראשית המלחמה ננקטת יד ברזל נגד כל גילוי אהדה והזדהות כלשהי עם החמאס ופשעיו. מי שלועג לחטופים שלנו, מי שמביע הזדהות עם מעשי הטבח - יגלה מולו משטרה נחושה שתמצה איתו את מלוא חומרת הדין".
2 צפייה בגלריה
 גדיר אלאקרע והחנות ההרוסה
 גדיר אלאקרע והחנות ההרוסה
החנות ההרוסה
ההסתה ביהודה ושומרון נובעת גם מהרצון של חמאס להבעיר את הגזרה, רצון שהיה קיים עוד לפני 7 באוקטובר, אלא שבזמן המלחמה הוא הולך וגובר.
יותר ויותר פעילים ובעלי עסקים פלסטינים מייצרים שיח מסית ברשתות החברתיות במטרה לגרור את הרחוב הפלסטיני לעימותים ואף לייצר פיגועים. כחלק מהמאמץ לבלום את תופעת ההסתה, מבצעים הגופים השונים - כולל צה"ל והמשטרה, מעצרים נגד מי שמייצרים ניסיונות הסתה. לפני כשבועיים נעצרה גם הצעירה עהד תמימי, בעקבות פוסט שפורסם באינסטגרם ובו משתמש שהזדהה בשמה קרא נגד מתנחלים: "נשתה את דמכם".