הרכב שעלה על המדרכה לעבר מפגינים בבאר שבע, בשבוע שעבר

לשכת תביעות נגב במשטרה הגישה היום (א') כתב אישום נגד תושב אלעד, צבי חן (26), בגין איומים ונהיגה פוחזת - לאחר שנעצר בחשד שניסה לדרום מפגינים נגד הממשלה בבאר שבע בשבוע שעבר. במשטרה ביקשו לעצור אותו עד תום ההליכים, אך שופט בית משפט השלום בבאר שבע שיחרר אותו, וקבע: "כוונתו הייתה לבוז למפגינים ולהטריד אותם, די במעצר בית".
על פי כתב האישום, חן התקרב עם רכבו סמוך למפגינים, שהתרכזו במרכז מורים בשדרות רגר מול אוניברסיטת בן גוריון, עלה עם הרכב ועצר לפניהם בצורה מסכנת, וצעק לעברם: "אנרכיסטים שמאלנים, הפסדתם בבחירות, אל תתבכיינו". אחד המפגינים דפק על רכבו וקרא: "תעצור! אתה דורס אותנו!", והוא השיב באיום: "מה אתה נוגע לי באוטו? אהרוג אותך".
3 צפייה בגלריה
הרכב שעלה על המדרכה לעבר מפגינים בבאר שבע
הרכב שעלה על המדרכה לעבר מפגינים בבאר שבע
רכבו של חן שעלה על המדרכה לעבר מפגינים בבאר שבע, בשבוע שעבר
3 צפייה בגלריה
הרכב שעלה על המדרכה לעבר מפגינים בבאר שבע
הרכב שעלה על המדרכה לעבר מפגינים בבאר שבע
המפגינים בזירה
בית משפט השלום בבאר שבע שיחרר אותו, כאמור, למעצר בית מלא. בתביעות ביקשו לעצור אותו עד תום ההליכים, ותיארו את התנהגותו כמשולחת רסן, ואמרו כי הוא סיכן את בטיחותכם של המפגינים על המדרכה. השופט יניב בן הרוש קבע כי "המסוכנות (של הנאשם) אינה ברף הגבוה, משום שלא היה במעשים כוונה לסכן את המפגינים, אלא יותר להטיל עליהם מורא, להפחיד אותם". עוד נכתב כי המפגינים עצמם ציינו כי "התרשמותם היא שהנאשם לא התכוון לפגוע בהם, אלא יותר התמקד בלצעוק עליהם. המעשים אכן מכוערים, ואין לתת ידע להפרעה אלימה למחאה ציבורית, וככל שיורשע בבוא היום, ייתן עליהם את מלוא חומרת הדין".
סנגורו של חן, עורך הדין עידו פורת, מסר: "לשמחתי, וחרף בקשת המדינה להאריך את מעצרו של מרשי עד לתום ההליכים, בית המשפט קיבל את עמדתי שהמסוכנות נמוכה ונקודתית, ומרשי שוחרר בתנאים מגבילים".
דניאל גיא צברי (28), אחד מהסטודנטים שלקחו חלק באותה הפגנה נגד הממשלה מול אוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע, סיפר בריאיון ל-ynet radio בשבוע שעבר איך "כמעט נדרס", לדבריו, כשחן עלה עם רכבו על המדרכה ועצר לפני המפגינים בצורה מסכנת ותוך כדי צעקות. "קפצתי שמאלה, דפקתי לו על השמשה שיעצור", סיפר צברי.
3 צפייה בגלריה
דניאל גיא צברי
דניאל גיא צברי
"הוא צעק לי 'מה אתה נוגע לי באוטו'". גיא צברי
(צילום: סופיה טבצ'ניק)
"עמדנו שם 50-40 איש, לא היינו על הכביש אפילו, אלא מעבר לנתיב אופניים. רחוק מהכביש. אני עמדתי לפני כולם", שחזר צברי. "הגיע רכב לכיווננו, בהתחלה נסע לאט, צעק עלינו שאנחנו אנרכיסטים, שמאלנים, תעופו מפה ועוד מגוון קללות".
בהמשך, סיפר צברי, "הוא עלה עם שני גלגלים על המדרכה. הוא יכול לטעון כמה שהוא רוצה שלא ניסה לדרוס, פיזית האוטו שלו היה על המדרכה. ניסה להפחיד בזה שכמעט עלה עליי. האוטו נגע בי". לדבריו, הנהג "יצא מהאוטו ובא לתקוף אותנו. הוא ניסה להסתער עליי. הוא צעק לי 'מה אתה נוגע לי באוטו'. והאוטו שלו נגע בי. במקרה חברים הפרידו בינינו".