מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה איים הבוקר (רביעי) בהרחבת טווח הירי ובתקיפת יישובים שעדיין לא הותקפו בישראל, אם צה"ל, כלשונו, ימשיך לתקוף אזרחים. בנאום שנשא לרגל יום העשורא מנה נסראללה את האזרחים שנהרגו בלבנון בימים האחרונים, בהם שלושה ילדים סורים - ואמר: "התגובה שלנו אתמול בלילה עם טילים לקריית שמונה ויישובים אחרים מראה את המשוואה שלנו. אם תמשיכו לתקוף אזרחים - זה ידחוף את ההתנגדות לתקוף יישובים שלא הותקפו עד עכשיו".
נסראללה: "אם תמשיכו לתקוף אזרחים - נתקוף יישובים נוספים"

נסראללה הזכיר את תגובת צה"ל לבג"ץ שפורסמה שלשום לראשונה ב-ynet, ממנה עולה כי לצבא חסרים טנקים ותחמושת - ואמר: "יש לישראל לא רק מחסור בלוחמים - אלא גם בטנקים. אם יגיעו ללבנון לא יישארו בכלל טנקים". זו הייתה הפעם הראשונה שבה הודה צה"ל כי איבד טנקים במלחמה בעזה, ובתשובתו לבג"ץ ציין הצבא כי הוא סובל ממחסור בפגזים וכן בלוחמים ובמפקדים רבים שנפצעו או נפלו בקרבות.
עוד הזכיר נסראללה את השיח בישראל. "אנחנו שומעים על חורבן הבית השלישי. ישראל לא יכולה בפעם הראשונה בהיסטוריה שלה להשיג את מטרותיה, ומשתמשת בהרג חסר אבחנה להצדיק את המצב שבו היא נמצאת", טען מנהיג חיזבאללה.
יירוטים בגבול הצפון, הלילה

2 צפייה בגלריה
מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה נאום יום העשורא
מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה נאום יום העשורא
נסראללה בנאומו לרגל העשורא. דיבר גם על תגובת צה"ל לבג"ץ
נסראללה גם הבהיר בנאומו כי "חזית התמיכה" של חיזבאללה לא תיפסק כל עוד נמשכת המלחמה בעזה. "האיום במלחמה לא הפחיד אותנו במשך 10 חודשים, שבהם לישראל לא היו חוסרים", אמר. הוא דחה אפשרות להסכם קרוב להפסקת אש בין ישראל לחיזבאללה - וטען: "עתיד המצב בדרום יוחלט בהתאם לתוצאות בקרב".
עוד טען כי "החות'ים הפכו את נמל אילת לנמל פושט רגל. אף ספינה לא מגיעה לשם. יוקר המחיה בישראל והכלכלה הישראלית הקורסת מראים את פירות הלחץ שלנו".
2 צפייה בגלריה
מכוניות בנמל אילת
מכוניות בנמל אילת
נמל אילת, ארכיון. "פושט רגל"
(צילום: רויטרס)
נאומו של נסראללה הגיע אחרי לילה לא שקט בגבול הצפון. עשרות רקטות, לפחות 85, שוגרו לשורת יישובים - גם כאלה שלא פונו מתושביהם. בקריית שמונה התפוצצו שבע רקטות בעיר, ולגליל המערבי שוגרו עוד עשרות רקטות. גם לאזור מירון והיישובים בסביבה שוגרו רקטות. כ-10 יורטו, והיתר התפוצצו בשטחים פתוחים וגרמו לשריפות.
הירי החל, לפי חיזבאללה, בעקבות תקיפות ישראליות שהביאו למותם של שני אזרחים ושלושה ילדים. בהמשך הודיע חיזבאללה ששיגר מטח קטיושות לעבר בית הלל - בתגובה לתקיפת אופנוע בכביש אל-חרדלי שבדרום לבנון ומות שני אנשים - סורים. במקביל, סוכנות הידיעות הלבנונית דיווחה על מותם של שלושה ילדים סורים בתקיפה ישראלית שכוונה לכפר אום א-תות. לאחריה הודיע חיזבאללה כי שיגר מטח קטיושות לעבר כברי. לעבר שורת היישובים באזור מירון שיגר חיזבאללה רקטות, לדבריו, בעקבות תקיפות צה"ל בדרום לבנון. כמה שעות לאחר מכן שיגר חיזבאללה כ-15 רקטות נוספות לשורת יישובים בגליל המערבי ולנהריה, שוב, לטענתו, בשל התקיפה באום א-תות.