דובר צה"ל ממשיך לפרסם תיעוד של אמצעי לחימה שאותרו במרחבים אזרחיים לכאורה ברצועת עזה. בתיעוד שפרסם היום (שבת) לתקשורת נראית בובת ילדים שנמצאה אתמול על ידי לוחמים מחטיבה 551 בתוך בית ספר בצפון רצועת עזה, ובה הוחבאו נשק צלפים ותחמושת.
נמסר כי בבית ספר סמוך במרחב בין בית חאנון לג'באליה נמצאו אמצעי לחימה שהוסוו בתוך כיתות לימוד, חלקם הוחבאו בשקיות של סוכנות אונר"א. במקביל, על פי דובר צה"ל, אחרי חיסול כמה מחבלים בקרב בשג'אעיה איתרו לוחמי חטיבת כפיר רובי קלצ'ניקוב ורימונים בבית ספר בשכונה.
תיעוד: אמל"ח בתוך בובת הילדים
(צילום: דובר צה"ל )
הכותרת
איך מונעים מהמחבלים ששוחררו להפוך למנהיגי טרור?
28:05
במהלך הלילה נמשכה הלחימה ברצועת עזה, ובנוסף לפעילות על הקרקע תקפו מטוסי קרב של חיל האוויר מטרות שונות. מצה"ל נמסר כי כוח שריון מצוות הקרב החטיבתי של הצנחנים איתר בשג'אעיה אמצעי לחימה וכמה פירים שהיוו חלק מתוואי תת-קרקעי נרחב, אחד מהם כלל מעלית.
במקביל זיהו כוחות מצוות הקרב של חטיבת גולני מחבלים חמושים בטילי נ"ט שנעו לכיוונם בשכונה, וכוחות סיוע האש הכווינו למקום מסוק קרב של חיל האוויר שלפי צה"ל חיסל את החוליה. לוחמי צוות הקרב של חטיבה 5 שפעלו במרחב בית חאנון תקפו פעילים שירו לעברם ממסגד ומבית ספר של אונר"א.
עוד נמסר כי בליל שבת תקפו כוחות זרוע הים מבנה ברצועת עזה שבו זוהו מספר מחבלים על ידי כוחות הקרקע. בנוסף הותקפו בלילה מטרות כדוגמת מבנים וכלי שיט שלפי צה"ל משמשים למטרות טרור.