2 צפייה בגלריה
דוד ביטן ו  דודי אמסלם
דוד ביטן ו  דודי אמסלם
מחרימים את ההצבעות. אמסלם וביטן
(צילום: עמית שאבי )
ח"כ דודי אמסלם (הליכוד) הודיע כי לא יצביע היום (רביעי) במליאת הכנסת במחאה על כך שמשרד האוצר מסרב לקדם את הצעת החוק שלו לפטור ממע"מ עבור תרופות מחוץ לסל לחולי סרטן. חבר מפלגתו דוד ביטן הודיע כי הוא תומך במאבק של אמסלם, וגם הוא יפסיק להצביע במליאה עד שהנושא ייפתר.
לפי משרד האוצר, יישום הצעת החוק מוערך בכמיליארד שקל - ואין לכך עדיין מקור תקציבי. רשות המיסים מתנגדת זה שנים למתן פטורים ממס ערך מוסף על מוצרים שונים, כולל תרופות, כדי שלא ישמשו פתח למעשי הונאה במוצרים אחרים שיזוהו בקופה הרושמת כמוצר הפטור ממע"מ.
2 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
מתיחות בליכוד. לוין ונתניהו
(צילום: עמית שאבי)
בליכוד יש כבר תקופה אי שקט סביב מינויו של אמסלם לשר במשרד המשפטים, מינוי שמתעכב ונמרח. לכאורה אמסלם ושר המשפטים יריב לוין הגיעו להסכמות בנוגע למינוי, אולם לא כל הסמכויות והתקנים נסגרו ואמסלם מעדיף שלא להתמנות עד שהכול ייסגר.
בשבוע שעבר התראיין חברו ביטן לגלי צה"ל ואמר: "אמסלם הגיע למסקנה שאם לא יקבל סמכויות הוא לא יתמנה לשר במשרד המשפטים. יריב לוין, לא יודע למה, לא מוכן לתת לו לבוא לידי ביטוי. במצב הזה לדעתי הוא לא ייקח את התפקיד. הוא לא העביר את המסר. אני מעביר את המסר הזה".
בסביבת אמסלם אמרו שאין כעס בעניין הזה וציינו כי פגישות שנועדו להסדיר את העניין כבר התקיימו יותר מפעם אחת, אלא שהדברים לוקחים זמן. אלא שבליכוד הסבירו שמלבד הקושי מול לוין, שצמצם את מרחב התמרון של אמסלם, ישנה גם דרישה של אמסלם לקבל לאחריותו את רשות החברות מידי שר האוצר בצלאל סמוטריץ' - שמתנגד לכך נחרצות.
(צילום: ירון ברנר)

שלשום, בתום דיון סוער בליכוד שנמשך שעות, הצביע אמסלם נגד "הריכוך" החד-צדדי במהפכה המשפטית. "זו בושה וחרפה שהם (אנשי המחאה) מתנהגים באלימות, ואנחנו נכנעים לבריונות שלהם", תקף אמסלם.
גם ביטן מקשה על הקואליציה ובשבוע שעבר קרא בריאיון ל-ynet radio לעצור את הליך החקיקה של המהפכה המשפטית לצורך הידברות. "אני קורא לשר המשפטים לעצור. צו השעה זה ריכוך", אמר ביטן. "הצורה שנקטו בנושא של המתווה, המהירות שעשו את זה בלי הסברה, לקחו את כל החוקים יחד במקום לטפל חוק-חוק, לאט לאט, כל הדברים האלה גרמו נזק למתווה עצמו שרצו להעביר".
שלשום זעם ביטן על התנהלות הקואליציה ובדיון הסוער בליכוד תקף: "זאת פעם אחרונה שאני מאשר מתווה לפני שדיברתם איתנו. אנחנו לא בובות שלכם. אתם מדברים עם כולם ואיתנו לא. הפעם אצביע בעד - אבל זאת פעם אחרונה. להבא תתייעצו לפני, אנחנו לא עובדים זרים של הקואליציה. אם לא תתייעצו - נצביע נגדכם".