2 צפייה בגלריה
חיפושים אחרי האסירים הביטחוניים שנמלטו מכלא גלבוע
חיפושים אחרי האסירים הביטחוניים שנמלטו מכלא גלבוע
"ביצענו סריקות בכל רחבי הכפר במשך יותר משעה". אילוסטרציה
(צילום: gettyimages)
מעשה הקונדס שהקפיץ את המחוז הצפוני: "תגיעו דחוף לכפר עילוט, יש כאן רצח של שלושה אנשים...", כך אמר בהתרגשות צעיר שחייג למוקד 100 של המחוז הצפוני, ביום ראשון האחרון בשעה 20:58, והקפיץ כוחות גדולים של משטרה, מד"א ואיחוד הצלה. לאחר שהכוחות סרקו ביישוב שנמצא ליד נצרת, במשך יותר משעה, הבינו כי מדובר בקריאת שווא. בחקירת המשטרה התברר שמדובר במעשה קונדס של נער בן 14 שהשתעמם בחופש הגדול.
"כשהגיע דיווח על רצח של שלושה אנשים למוקד המחוז הצפוני, מבחינתי זה האירוע החמור ביותר, כל התחנה מוקפצת ומתגייסת ויוצאת בנוהל חירום לכפר עילוט", תיאר ניצב-משנה רן אופיר, מפקד משטרת נצרת. במקביל, הועבר דיווח למד"א, איחוד הצלה וגורמי הצלה נוספים וכולם הזרימו כוחות לכפר עילוט, במטרה להגיע כמה שיותר מוקדם ולהגיש סיוע לנפגעים.
"ביצענו סריקות בכל רחבי הכפר במשך יותר משעה, סרקנו את כל הרחובות והכבישים, עברנו ממקום למקום כדי לקבל תמונת מצב מדויקת, ולשמחתי לא מצאנו דבר אחרי כל הסריקות", הוסיף נצ"מ אופיר.
2 צפייה בגלריה
נצ"מ רן אופיר
נצ"מ רן אופיר
"קוראים לחדד את המסר: לא ליזום שיחות סרק או מתיחות למוקדי המשטרה", מפקד משטרת נצרת נצ"מ אופיר
(צילום: דוברות המשטרה)
במשטרת נצרת התחילו לחקור את זהות המודיע למוקד 100 של המשטרה. החקירה הובילה אותם לגלות כי מדובר כאמור בנער בן 14, תושב כפר כנא, שחייג ממכשיר הסלולר שלו למוקד והקפיץ את כל הכוחות.
הוא זומן לחקירה במשטרת נצרת, ושם בפני החוקרים החל לפרוץ בבכי. הוא הודה במעשים וטען שזה היה מעשה קונדס שנבע משעמום של החופש הגדול. "לא תיארתי לעצמי מה זה עושה ולא חשבתי לרגע שזה מקפיץ את כולם. לא הבנתי מה קורה משיחת טלפון אחת שלי", סיפר בדמעות לחוקרים, כשהוא נרגש ולחוץ מהחקירה.
במשטרה החליטו שלא להעמיד אותו לדין בגלל מצבו המשפחתי המיוחד ולגלות חמלה ורגישות למצבו. "אנו קוראים להורים לחדד את המסר לבני הנוער לא ליזום שיחות סרק או מתיחות למוקדי המשטרה. כל שיחה כזו מטופלת במלוא הרצינות ובמקום שהשוטרים יטפלו באירועי אמת, הם נאלצים לבזבז זמן ומשאבים על מעשי קונדס מהסוג הזה", סיכם נצ"מ אופיר.