לפחות 350 נרצחו במסיבת הטבע ליד רעים, הטבח הגדול ביותר בתולדות ישראל. אחרים נחטפו מהמסיבה לרצועת עזה, ורק חמישה מהם שוחררו בעסקה עם חמאס - האחים מיה ואיתי רגב, רוני קריבוי, מורן סטלה ינאי ומייה שם.
1 צפייה בגלריה
הקעקוע של מייה שם ששוחררה משבי חמאס
הקעקוע של מייה שם ששוחררה משבי חמאס
הקעקוע של מייה שם ששוחררה משבי חמאס
(צילום: זיו קורן, מתוך האינסטגרם של מייה שם)
בזמן שבעצרת בכיכר החטופים בתל אביב פורסמו הערב (שבת) עדויות קשות מאוד משבי חמאס - ביניהן גם של מיה ואיתי רגב - לצד קריאה להחזיר מיד את החטופים, מייה שם פרסמה בעמוד האינסטגרם שלה פוסט מרגש, הכולל את תמונת הקעקוע החדש שלה. היא קעקעה את המשפט We will dance again לצד התאריך, 7.10.23.
"את ה-7.10.23 אף פעם לא אשכח. את הכאב והפחד, את המראות הקשים, את החברים שלא יחזרו ואת אלו שאנחנו חייבים להחזיר. אבל אנחנו עוד ננצח, אנחנו עוד נרקוד", כתבה בפוסט הצעירה בת ה-21 משוהם, שהתיעוד שלה בשבי היה הסרטון הראשון של חטופה שהציג חמאס. רק כשסיימה להתקעקע גילתה שהתאריך נראה כמו המילה "סבל". לא היא ולא המקעקע התכוונו שזה ייצא כך.
החזרה הביתה של מייה שם
(צילום: רועי רובינשטיין)

באותו תיעוד נראתה מייה שוכבת על מיטה, נחבשת בידה הימנית ומקבלת טיפול רפואי. "הייתי במסיבה, נפצעתי קשה מאוד ביד ולקחו אותי לעזה. בבקשה תוציאו אותנו מפה כמה שיותר מהר", אמרה בסרטון הטרור הפסיכולוגי.
עד חטיפתה ב-7 באוקטובר עבדה מייה כמקעקעת בסטודיו "ליאב טאטו". בעלי הסטודיו אמר אז כי "שבוע לפני שנחטפה היא החליטה לצייר מגן דוד ולבבות ואמרה שהיא החליטה זאת כי היא אוהבת את המדינה". היא שוחררה מהשבי בסוף השבוע שעבר, אחרי 55 ימים בגיהינום של עזה.
העדות של האחים מיה ואיתי רגב
(צילום: מטה המשפחות)

מיה ואיתי רגב, שכמו מייה שם הגיעו לבלות בפסטיבל "נובה" ליד רעים, סיפרו על אותו גיהינום בעדות מצולמת שהוקרנה הערב בכיכר החטופים. "הייתי בשבי חמאס 54 ימים. הימים שם עוברים כמו נצח, הימים שם קשים מאוד, לא היה עם מי לדבר - אם זה הרעב, אם זה הגעגוע למשפחה, אם התנאים הקשים", אמר איתי בן ה-18 מהרצליה.
אחותו מיה, בת 21, אמרה כי "כל יום שם הוא כמו גיהינום, פחד לא נורמלי. אפס שינה בלילה. הגעגועים הם מטורפים והחוסר ידיעה פשוט מפחיד". הם קראו לשחרורו של חברם עומר שם טוב, שנחטף איתם: "עומר עדיין שם, צריך להחזיר אותו ואת כל החטופים עכשיו, כמה שיותר מהר".