במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) התקבלה תלונה שלפיה נער בן 14 הוכה על-ידי שוטר בראשו באמצעות אלה. הנער שנחבל ודימם פונה לקבלת טיפול בבית החולים שערי צדק בירושלים. פרקליטו של הנער דורש לזמן את השוטר המכה לחקירה.
1 צפייה בגלריה
חשד: בן 14 הוכה על ידי שוטר באמצעות אלה בראשו בליל יום ירושלים
חשד: בן 14 הוכה על ידי שוטר באמצעות אלה בראשו בליל יום ירושלים
הנער שהוכה בראשו
המקרה שתואר בפנייה למח"ש אירע בעיר העתיקה בביר בליל יום ירושלים בשבוע שעבר. "בלא כל התראה מוקדמת, שעט השוטר לעבר הנער כשאלה שלופה בידו - וללא כל שיג ושיח מקדים הטיח שתי מכות אלה עוצמתיות על ראשו של הנער", כתב פרקליטו של הנער עו"ד אלעדי ויזל.
הפרקליט הוסיף: "אין כל הצדקה חוקית למצב דברים שבו נער בן 14 אשר אינו מהווה כל איום על השוטר יחטוף ממנו מכות אלה לראשו. מעוצמת מכות האלה נפתח ראשו של הקטין ודם ניגר על גופו ובגדיו. הקטין פונה למיון בשערי צדק שם אובחן עם חבלת ראש ונדרשו שש סיכות על-מנת לסגור את החתך שנגרם לו מהלימת האלה".
עו"ד ויזל ציין כי מדובר בהפעלת כוח אסורה, לא מידתית ולא סבירה. "יש להקדים דיבורים לשליחת ידיים, קל וחומר כאשר מדובר על הכאה, קל וחומר בן בנו של קל וחומר כאשר מדובר על הכאה חמורה המבוצעת באמצעות אלת ברזל. על אחת כמה וכמה כאשר מושא ההכאה הוא קטין קטן ממדי גוף, אשר גם אם היה צריך להשתמש נגדו בכוח – לא היה כל טעם לשימוש כה קיצוני".
ממשטרת ישראל נמסר: "מבדיקה שערכנו עולה כי המקרה אינו מוכר לפיקוד המרחב, ולא ברור עד כה איזה שוטר מעורב בכך. לצד זאת ככל שיימצא במח"ש כי התלונה שהוגשה מוצדקת והמקרה אכן התרחש - אנו נפעל בהתאם לתוצאותיה".