(צילום: משי בן עמי)

קרוב לחצי שנה חלפה מאז שב-ynet ו"ידיעות אחרונות" נחשפו עדויות הנשים שסיפרו כי הותקפו מינית על ידי שני גינקולוגיםד"ר גיא רופא ופרופ' מנחם אלקלעי. למרות ארבע תלונות במשטרה נגד ד"ר רופא, הפרקליטות והמשטרה עדיין מתמהמהות בשאלה אם להגיש נגדו כתב אישום – והוא מצידו מנסה את מזלו בתחום אחר ברפואה. החקירה בעניינו של אלקלעי, שנגדו הוגשו 20 תלונות במשטרה, עדיין לא הושלמה, והוא, למרות התלונות, מקבל בימים אלה מטופלות באופן פרטי.
3 צפייה בגלריה
גיא רופא מנחם אלקלעי
גיא רופא מנחם אלקלעי
ד"ר גיא רופא ופרופ' מנחם אלקלעי. חצי שנה אחרי, ואין החלטות
(מתוך פייסבוק, מתוך אתר שיבא)
3 צפייה בגלריה
גיא רופא מנסה לשנות תחום למרות שיש נגדו 4 תלונות במשטרה
גיא רופא מנסה לשנות תחום למרות שיש נגדו 4 תלונות במשטרה
ההצעה שהעביר ד"ר גיא רופא. "אשמח להשתלב"
נגד ד"ר רופא, כאמור, הוגשו במשטרה ארבע תלונות. עוד עשרות עדויות נגדו על הטרדות מיניות ופגיעות מיניות הגיעו למערכת ynet, ותלונה אחת נגדו בגין אונס גם הגיעה למשרד הבריאות. התיק נגדו הועבר לפרקליטות מחוז צפון, שהחזירה את התיק להשלמות חקירה לפני החלטה אם להגיש נגדו כתב אישום. אבל בינתיים, באין מפריע, הוא מנסה את מזלו בתחומים אחרים ברפואה – כאלה שבהם הוא יכול גם לבוא במגע עם מטופלות.
לידי ynet הגיעה בקשה שהעביר רופא בשבוע שעבר להצטרף לקליניקה שעוסקת ברפואה אסתטית. "שמי גיא, ואני מומחה ברפואת נשים עם ניסיון רב", נכתב בפנייתו של רופא. "מסיים קורס רפואה אסתטית של ד"ר קרופטניק ואשמח להשתלב במרפאתכם. מצרף קורות חיים ומחכה לשמוע מכן".
נגד האורוגינקולוג פרופ' מנחם אלקלעי הוגשו 20 תלונות במשטרה אחרי פרסום העדויות ב-ynet וב"ידיעות אחרונות". בעדויות סיפרו נשים כי נפגעו ממנו מינית בשעה שנבדקו אצלו בקליניקה. אלקלעי הושעה תחילה מבית החולים שיבא, שם שימש מנהל היחידה לאורוגינקולוגיה, אבל המשיך לקבל מטופלות באופן פרטי. החקירה והתלונות שהוגשו נגדו הובילו את בית משפט השלום בתל אביב להרחיקו מעבודתו לחודש, ובהמשך ביקשה המשטרה לעשות זאת שוב – אבל לא לצמיתות.
3 צפייה בגלריה
התכתבות עם מנחם אלקלעי הממשיך לקבל מטופלות למרות שיש נגדו 20 תלונות
התכתבות עם מנחם אלקלעי הממשיך לקבל מטופלות למרות שיש נגדו 20 תלונות
ההתכתבות עם פרופ' מנחם אלקלעי. "תור קובעים איתי"
החקירה בעניינו של אלקלעי נמצאת כיום בשלבי סיום – באיסוף חוות דעת של מומחים לאורוגינקולוגיה, שמציגים את דעתם בעניין שיטות הפעולה של פרופ' אלקלעי. אבל בזמן שהחקירה נגדו מתנהלת וכשברקע 20 תלונות, הוא חזר לעבוד בקליניקה הפרטית שלו ברמת גן.
השניים, כך נראה, יכולים להמשיך לעבוד - אף שפגעו לכאורה בעשרות נשים, והגופים האחראיים במדינה מטילים את האחריות האחד על השני. הכנסת אישרה מוקדם יותר החודש את החוק שקובע כי רישיונו של רופא שהורשע בעבירת מין יוקפא עד לקבלת המלצת ועדה מיוחדת.

תגובות

במשרד הבריאות התייחסו לעניינו של גיא רופא בתגובה לפניית ynet. "החקירה במשטרה בעניין הנדון טרם הסתיימה, ולכן משרד הבריאות מנוע בשלב זה מלעסוק בעניינו של ד"ר גיא רופא על מנת שלא לשבש את מהלך החקירה", נמסר.
המשטרה מסרה בתגובה בעניינו של גיא רופא: "תיק החקירה נשוא פנייתך הועבר לעיון והחלטת הפרקליטות כמקובל".
מהפרקליטות נמסר בתגובה בעניינו של גיא רופא: "תיק החקירה הועבר לפרקליטות, ולאחר עיון בחומר החקירה, משטרת ישראל התבקשה לבצע מספר השלמות חקירה נדרשות. הטיפול בנושא הגבלת עיסוקו של החשוד, נעשה על ידי משטרת ישראל, כמקובל בשלבים אלו".
עו"ד ציון אמיר המייצג את ד"ר גיא רופא מסר בתגובה: "ד"ר גיא רופא אינו עוסק לפי שעה במקצועו, אולם נשמר לו החופש ללמוד ולהשתלם בכל תחום. פנייתכם בעניין זה קנטרנית ומיותרת".
עו"ד ליאור אפשטיין, המייצג את פרופ' אלקלעי, מסר: "פרופ' אלקלעי פועל על פי הוראות בית המשפט ומכוח צו שניתן בדיון".