עידן ששה, מורה לתנ"ך בן 41 מהרצליה, נעצר בחשד שצרך אלכוהול, סיגריות וגז קצפות בביתו ביחד עם כמה מתלמידיו, ואף קיים עימם תכתובות בעלות אופי מיני. בית משפט השלום בפתח תקווה האריך היום (שני) את מעצרו בארבעה ימים.
בחקירתו הודה ששה, המלמד בתיכון עמל א' בפתח תקווה, באחד מהמקרים המיוחסים לו. עם זאת, במשטרה טוענים כי ישנם מקרים נוספים רבים.
1 צפייה בגלריה
אילוס אזיקים/תקיפה/אישום אילוס אזיקים
אילוס אזיקים/תקיפה/אישום אילוס אזיקים
המנהלת התלוננה - והמורה נעצר והושעה. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
החקירה החלה בעקבות תלונה של מנהלת בית הספר, שהוגשה ב-15 במאי. בעקבות התלונה נפתחה חקירה, שבמהלכה נגבו עדויות מתלמידים שסיפרו כי ששה סיפק להם גז קצפות וגז מזגנים. בעקבות המידע שהגיע לבית הספר נערך למורה שימוע כבר לפני חודש, והוא הושעה מהמוסד החינוכי.
אתמול זומן ששה לחקירה במשטרה, שבמהלכה הודה כאמור במקרה אחד והכחיש כי סיפק חומרים אסורים לתלמידים במקרים אחרים. בדיון בהארכת מעצרו ייחסה לו המשטרה עבירות של טיפול רשלני בתרופות או בחומר רעיל ואספקת או רכישת משקה משכר לקטין. המשטרה לא ייחסה לו בבית המשפט עבירות הקשורות לתכתובות מיניות עם תלמידים. עוד טענה המשטרה בדיון כי החשד הוא שהמורה הדיח קטינים לצרוך גז קצפות ואלכוהול. בדיון טען סנגורו של ששה כי אין סיבה למעצר של כמה ימים, ומאז שבית הספר פנה אליו הוא לא יצר קשר עם תלמידים או עם המוסד החינוכי.
בהחלטה קבע השופט שמעון שטיין כי בחומר החקירה יש ראיות לכך שאספקת החומר האסור לתלמידים הייתה בביתו, והורה כאמור להאריך את מעצרו.
עיריית פתח תקווה מסרה: "מיד עם היוודע החשדות בפני רשת החינוך המפעילה את המוסד המדובר, בית הספר פעל באופן מיידי להרחקת המורה מבית הספר לאלתר, זאת בשיתוף ובהנחיית גורמי המקצוע בפיקוח של משרד החינוך, העירייה והנהלת הרשת. במקביל, בית הספר נתן מענה חינוכי חלופי למורה שהורחק וכן המשיך לפעול בהיבט החינוכי והרגשי מול תלמידי בית הספר. יודגש כי במקביל לתהליך החינוכי הוגשה תלונה במשטרה על-ידי בית הספר. לצד חקירת המשטרה בנושא, העירייה תמשיך ללוות את תלמידי בית הספר והגורמים המקצועיים ותעניק סיוע ככל שיידרש".
רשת בתי הספר עמל מסרה: "מיד כשנודע להנהלת בית הספר על המקרה העניין טופל בכל חומרת הדין והוחלט על השעייתו המיידית של המורה, בשיתוף עם משרד החינוך, העירייה והנהלת הרשת. נערך ביקור בית אצל התלמיד ומנהלת בית הספר הגישה תלונה למשטרה. הרשת ערכה שימוע למורה, שבסיומו קיבל הודעה על סיום העסקתו. במקביל, ניתן כל העת מענה רגשי לתלמידים, למורים ולהורים בסיוע גורמי מקצוע ובשיתוף עם העירייה, ומנהלת בית הספר לקחה על עצמה את חינוך הכיתה".