הלווייתו של אמיר חורי שנהרג פיגוע בבני ברק
(צילום: שמיר אלבז )

מועצת העיר בני ברק תדון בקרוב בהנצחתו של רס"ב אמיר חורי ז"ל, שנרצח במהלך הפיגוע בעיר כשניסה לעצור את ירי המחבל. בין היתר צפויה לעלות הצעה לקרוא רחוב על שמו. בימים הקרובים תתכנס מועצת העיר לדיון מיוחד בהצעתו של חבר המועצה יעקב וידר (ליכוד) להנציח בעיר את זכרו של רס"מ חורי. בהצעה דחופה לסדר היום ביקש וידר כי בתוך 14 יום יוגשו על ידי מנכ"ל העירייה שלוש הצעות להנצחתו של השוטר.
כמו כן ביקש וידר לקיים בעוד כחודש ישיבה מיוחדת בהשתתפות בני משפחתו של חורי ומפקדיו במשטרה כדי לאשר את ההנצחה. ייתכן כי הרחוב שייקרא על שמו יהיה זה שבו אירע הפיגוע. "חובה עלינו להנציח את זכרו, ובכך גם לבטא את הערכתם העמוקה של תושבי העיר לגבורתו", אמר וידר.
2 צפייה בגלריה
אמיר חורי
אמיר חורי
"חובה עלינו להנציח את זכרו". רס"מ אמיר חורי
(באדיבות המשפחה)
תיעוד ממצלמת גוף של רס''מ ע', שחיסל יחד עם חורי את המחבל בבני ברק
(צילום: דוברות המשטרה)

2 צפייה בגלריה
יעקב וידר
יעקב וידר
חבר המועצה יעקב וידר
רס"מ חורי, שוטר ערבי-נוצרי, התגורר בנוף הגליל. למעשה, לראשונה בהיסטוריה, תדון מועצת עיריית בני ברק בהצעה להנציח בעיר אדם שאינו יהודי. ההצעה הוגשה אתמול, ובתוך שעות נרשמה הסכמה מכמה סיעות בעיר. עד לישיבה המתוכננת מסתמנת הסכמה מקיר לקיר להוציא לפועל את ההנצחה. בעירייה אומרים ש"אין איש שיתנגד למעשה כל כך ראוי".
ראש העיר אברהם רובינשטיין, שהגיע לביקור תנחומים אצל הוריו של חורי בנוף הגליל, כבר אמר לאביו כי העירייה תקיים אירוע רשמי לזכר בנו. באותו מעמד הודה רובינשטיין בשם העיר על גבורת הבן שמנעה אסון גדול יותר.