מפקד פיקוד מרכז של צבא ארה"ב הגנרל מייקל קורילה, שהגיע לישראל, נועד היום (שני) עם הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי ושר הביטחון יואב גלנט במטרה לתאם את הפעילות ההגנתית מפני תקיפה אפשרית של איראן וחיזבאללה.
קורילה, מפקד הכוחות האמריקניים באזור, נמצא בקשר ישיר ושוטף עם הרמטכ"ל הלוי מאז תחילת המלחמה, והגיע לביקור בבור בקריה בתל אביב יממה לפני מתקפת הכטב"מים מאיראן בחודש אפריל - אז הוקמה קואליציה עם ארה"ב, בריטניה ומדינות נוספות שהצליחה להביא לסיכול השיגורים.
1 צפייה בגלריה
הגנרל מייקל אריק קורילה בפגישה עם הרמטכ"ל הרצי הלוי
הגנרל מייקל אריק קורילה בפגישה עם הרמטכ"ל הרצי הלוי
הגנרל קורילה עם הרמטכ"ל הלוי
(צילום: דובר צה"ל)
כעת יש לחץ מצד בכירים בצה"ל לגבות מחיר מאיראן ומחיזבאללה במקרה של מתקפה משמעותית. שר הביטחון גלנט אמר זאת אתמול בקולו: "אנחנו נגבה מחיר, כפי שאנחנו עושים בימים האחרונים מהאויב. אם הוא יעז לתקוף אותנו - הוא ישלם מחיר כבד".
בשעות הבוקר הודיע הפנטגון כי שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין שוחח עם שר הביטחון גלנט. לפי הפנטגון, אוסטין הדגיש בפני גלנט את "מחויבות הברזל" של ארה"ב לביטחון ישראל ולזכותה להגנה עצמית מפני האיומים מאיראן, חיזבאללה וארגוני טרור אחרים שנתמכים על-ידי טהרן.
נתניהו לפני הדיון בקריה, בצל איומי איראן: "נעמוד מולה בכל זירה. רחוקה כקרובה"
(צילום: המערך לטקסים ולאירועים ממלכתיים)

משרד החוץ של איראן מסר הבוקר כי טהרן אינה מעוניינת בהסלמה אזורית, אבל הוסיף כי משטר האייתוללות סבור שיש "להעניש" את ישראל על חיסול מנהיג חמאס איסמעיל הנייה שמיוחס לה. עוד מסר משרד החוץ של איראן כי הדבר "הכרחי" על-מנת למנוע אי-יציבות נוספת באזור.
לפי דובר המשרד, "לטהרן יש זכות להרתיע את ישראל ולעצור את פשעיה. נקטנו צעדים משפטיים ופוליטיים ואנחנו מצפים שמועצת הביטחון של האו"ם תנקוט עמדה גם כן. חיסול הנייה הפר את החוקים הבינלאומיים". דובר משרד החוץ בטהרן אמר גם כי מאז חיסול הנייה בבירת איראן יצרו עימה כמה מדינות קשר כדי להפחית את המתיחות. לדבריו, איראן הפעילה מאמצים דיפלומטיים כדי לעצור את המלחמה, ותגובתה תהיה "במסגרת החוקים וההבנות הבינלאומיות".