יערה פדרו, דודתו של אופיר אנגל (18), ששוחרר אמש (רביעי) משבי חמאס במסגרת הפעימה השישית, סיפרה על החוויה המטלטלת שעברה משפחתו מאז שנחטף. "זו הייתה רכבת הרים. צריך להמציא מילה חדשה למה שעברנו. עכשיו צריך לשקם את אופיר שחגג יום הולדת בשבי".
יערה פדרו דודתו של אופיר אנג'ל בהצהרה מבית החולים שניידר

מבית החולים שניידר בפתח תקווה, שאליו פונה אנגל, סיפרה דודתו כי הוא נראה כפי שזכרה: "הוא נשאר כמו האופיר שאני מכירה. הוא ירד שישה קילו ומחכה להגיע הביתה, הוא בכלל לא מבין על מה כל המהומה ומה קרה פה. הוא ילד פשוט, קיבוצניק".
דודתה של אנגל סיפרה כי המשפחה רותמת גם אותו למאבק לשחרור החטופים. "אנחנו בעננים ואופיר חזר, אבל יש שם עוד לא מעט חטופים שחייבים לחזור הביתה עוד היום. אנחנו ניאבק עד החטוף האחרון ואנחנו עכשיו לרשות המשפחות ולרשות המאבק הזה ואנחנו נעשה הכול בשביל שכולם ירגישו כמונו".
6 צפייה בגלריה
אופיר אנגל
אופיר אנגל
אנגל. "נעשה הכול כדי שכולם ירגישו כמונו"
אנגל, תלמיד כיתה י"ב מקיבוץ רמת רחל שליד ירושלים, נחטף מביתה של זוגתו יובל שרעבי בקיבוץ בארי, ומשם נחטף עם אביה יוסי שרעבי, שעדיין מוחזק בשבי החמאס, ועמית שני (16), שגם הוא שוחרר אמש. "אנחנו מחכים שיוסי גם יחזור ומקווים מאוד שזה יקרה בפעימות הבאות".
סבא של אופיר, יוסף, סיפר על החטיפה של נכדו: "המחבלים הוציאו את כל המשפחה מהבית. את הבנים העמיסו על רכב ואת הבנות השאירו בביתן. יובל עוד נתנה לאופיר יד, רצתה לעלות איתו לרכב - אבל המחבל גירש אותה".
6 צפייה בגלריה
ירדן רומן גת, עמית שני וגלי טרשצ'נסקי החטופים במעבר רפיח
ירדן רומן גת, עמית שני וגלי טרשצ'נסקי החטופים במעבר רפיח
עמית שני ברגעי השחרור מהשבי
(צילום: אלקאהרה אלאחבאריה)
6 צפייה בגלריה
עמית שני, נחטף לעזה
עמית שני, נחטף לעזה
שני
(צילום: מהאלבום הפרטי)
שני, תלמיד כיתה י"א מבארי, ששוחרר כאמור עם אנגל, ציין בשבי את יום הולדתו ה-16. הוא היה עם אמו ואחיותיו הקטנות בביתו בקיבוץ ב-7 באוקטובר, כששבעה מחבלים פרצו אליו.
"עמית ניסה להגן על האחיות הקטנות שלו, אבל אמא שלו טל אמרה לו להיכנע והמחבלים הוציאו אותם מהבית והובילו אותם בקיבוץ עם השכן שלהם יוסי שרעבי ובן הזוג של הבת שלו אופיר אנגל", סיפרה קרובת משפחה. "כנראה שלא היה להם מקום בכלי הרכב, אז הם החליטו לקחת רק את הבנים. טל התקדמה לאחד המחבלים, הסתכלה לו בעיניים ואמרה: 'הוא רק ילד, לא חייל'. היא התחננה שייקח אותה ולא אותו. הכניסו את עמית לאוטו, והיא הספיקה לצעוק לו שלא יפחד ושהם יוציאו אותו מעזה". אתמול כאמור, אחרי 54 ימים בשבי, עמית יצא מעזה ושב לישראל.
54 ימים אחרי שרז בן עמי תועדה מובלת יחפה לרצועה מקיבוץ בארי, ששוחררה גם היא אמש משבי חמאס ונפגשה עם בנותיה יולי, אלה ונטלי, בבית החולים איכילוב בתל אביב.בעלה אוהד נשאר בשבי.
6 צפייה בגלריה
רז בן עמי, ששוחררה אמש משבי חמאס בעזה, במפגש מרגש עם בנותיה יולי, אלה ונטלי, בבית החולים איכילוב
רז בן עמי, ששוחררה אמש משבי חמאס בעזה, במפגש מרגש עם בנותיה יולי, אלה ונטלי, בבית החולים איכילוב
בן עמי במפגש מרגש עם בנותיה, בעלה נשאר בשבי חמאס
6 צפייה בגלריה
 12 החטופים ששוחררו מהשבי בפעימה השישית
 12 החטופים ששוחררו מהשבי בפעימה השישית
12 החטופים ששוחררו מהשבי בפעימה השישית
אמש שוחררו מהשבי בעזה 12 חטופים ישראלים - בת 13, ארבעה נערים ושבע נשים. יחד עימם שוחררו גם ארבעה אזרחים תאילנדים. שני ואנגל, גלי טרשצ'נסקי (בת 13), ליאם אור (18) שנחטף מקיבוץ רעים; ואיתי רגב (18) שהיה במסיבת הטבע; והנשים רעיה רותם (54), רז בן עמי (57), ירדן רומן גת (36), ליאת אצילי (49) ומורן סטלה ינאי (40). היום, התאחדו החטופים עם משפחותיהם בבתי החולים שאליהם פונו.
מלבדם שוחררו, כביכול לא כחלק מהפעימה השישית בעסקה, גם שתי הישראליות ילנה טרופנוב (50) ואמה אירנה טטי (73) המחזיקות גם באזרחות רוסית - כ"מחווה של חמאס לפוטין". בפועל, אותה מחווה לנשיא רוסיה הגיעה "על חשבון" שני שמות נוספים ברשימה שהגיעה לפנות בוקר. תחילה היו אמורים להשתחרר מהשבי שמונה חטופים, אך בחמאס הודיעו בהמשך: "נשחרר 10 ישראלים הערב, כולל שניים בעלי אזרחות רוסית".