תיעוד בלעדי של התקיפה במנהטן

כבר ארבעה חודשים שבבית המשפט הפלילי במנהטן מתנהלים דיונים במשפטו של יהונתן מימון (24), בנו של מזכיר הממשלה לשעבר ישראל מימון המואשם בניסון לרצח מאור ואנונו בניו יורק. כעת, בסרטון בלעדי שהגיע לידי ynet, ניתן לראות לראשונה את התקיפה האלימה במלואה.
אבל למרות הדיונים הרבים, וגם לאחר התיעוד - שאלות רבות נותרו פתוחות סביב המקרה שהסעיר את הקהילה הישראלית בניו יורק: מה הניע את מימון, שעבד שמשלחת הרכש של משרד הביטחון בקונסוליה הישראלית בניו יורק, לפתוח במסע אלימות חסר רחמים בלילה ההוא מחוץ למועדון בסוהו? למה תקף דווקא את ואנונו, איתו לא הייתה לו היכרות מוקדמת? ומה בדיוק קרה שם בתוך המועדון ברגעים שלפני?
5 צפייה בגלריה
תיעוד התקיפה של מאור ואנונו על ידי עובד הקונסוליה יונתן מימון בניו יורק
תיעוד התקיפה של מאור ואנונו על ידי עובד הקונסוליה יונתן מימון בניו יורק
מתוך הסרטון: מימון מכה את ואנונו
5 צפייה בגלריה
תיעוד התקיפה של מאור ואנונו על ידי עובד הקונסוליה יונתן מימון בניו יורק
תיעוד התקיפה של מאור ואנונו על ידי עובד הקונסוליה יונתן מימון בניו יורק
מימון נמלט, לאחר התקיפה
בתיעוד נראה מימון - ללא חולצה בקור של קרוב לאפס מעלות - מתפרץ לעבר המותקף כשגבו מופנה אליו, מנפץ על גופו קנקן זכוכית, וכשזה נופל על המדרכה הוא ממשיך להלום בו עם הבקבוק המנופץ שש פעמים נוספות.

רף האישום יירד מניסיון רצח לתקיפה?

לפני כן, בקטעים שאף הם תועדו, ניתן לראות את מימון עומד מחוץ למועדון ומתווכח עם השומרים, כשעל פניו חולף ואנונו. הם מחליפים מבט לשנייה, ואז מימון לוקח את הבקבוק והולם בואנונו שוב ושוב. מימון טען בתחילה כי סומם במועדון, אך אין לכך כל הוכחה. הוא הסגיר את עצמו רק ימים אחרי התקרית, ובגופו כבר לא נותר זכר לשאריות סמים, אם אכן היו.
הדיווח בארה"ב, לאחר התקיפה
(מתוך ערוץ היוטיוב FOX 5 New York)

5 צפייה בגלריה
מאור ואנונו
מאור ואנונו
מאור ואנונו, אחרי שהותקף
נגד מימון הוגש כאמור כתב אישום בגין ניסיון רצח, בעקבות התקרית האלימה שהתרחשה ב-26 בפברואר. לפי האישום, מימון גם שבר חלון של מונית שחלפה במקום, לפני שתקף את ואנונו. מימון שוחרר בערבות ולפי תגובת משרד הביטחון "נמצא בחופשה עד להתבהרות המצב המשפטי". אם יורשע, הוא עשוי להישלח לעד 25 שנות מאסר.
הדיון הבא בעניינו נקבע ל-11 לאוגוסט, ועד אז רשאי מימון להסתובב חופשי. אחרי התקיפה הוא אף ביקר את אמו בארץ, במכבים-רעות. בתביעה מכינים את הקרקע לכך שייתכן שרף האישום יירד מניסיון רצח לתקיפה וגרימת חבלה, היות ואין לו רקע פלילי קודם, וכך למעשה יוכל מימון לחמוק מעונש מאסר בכלא האמריקני.

עדות אופי חיובית לתוקף מהקונסול לשעבר זמיר

אם תרחיש זה אכן ייצא לפועל יהיה מדובר במהלומה נוספת למותקף ואנונו, שעדיין סובל מפגיעות בגופו וממתחים נפשיים כתוצאה מהתקרית. הוא הגיש נגד מימון תביעה אזרחית לפיצויים.
מהלומה אחרת לואנונו הייתה בחודש מאי שעבר, אז למד דרך הפרסום ב-ynet על עדות האופי החיובית שנתן לבית המשפט הקונסול לשעבר אסף זמיר בעודו בתפקיד. לזמיר ומימון האב יש יחסי עבודה קרובים והוא נענה לבקשת האחרון להגיש מכתב לבית המשפט.
5 צפייה בגלריה
יונתן מימון נאשם בניסיון הרצח
יונתן מימון נאשם בניסיון הרצח
יהונתן מימון וקנקן הזכוכית. בלי חולצה, בקור של קרוב לאפס מעלות
5 צפייה בגלריה
אסף זמיר
אסף זמיר
אסף זמיר. סיפק עדות אופי חיובית למימון
(צילום: הדר יואביאן)
גורמים במשרד החוץ אמרו כי זמיר פעל בניגוד להנחיות בכך שפעל על דעת עצמו ולא יידע בכך את המשרד בירושלים שמנחה דיפלומטים לא להתערב בעניינים משפטיים פנימיים של מדינה זרה. זמיר הכחיש את הטענות נגדו.
ואנונו אמר אז: "כשקונסול מכהן תומך בבן אדם שביצע ניסיון רצח - זאת תעודת עניות למדינת ישראל, וזאת בושה לכולנו. וזה בכלל לא משנה אם זה מקרה אלימות ראשון של הבן אדם, למרות שברור שבן אדם נורמלי לא מתחרפן ולא מתנהג ככה. ברור לגמרי שהמכתב הזה נכתב רק כי אבא שלו מקושר, וזמיר מחפש כבר את הג׳וב הבא שלו. זה מקומם ולא הגיוני בעליל״.