הרשויות בגרמניה הודיעו היום (שבת) כי הן הצליחו לאתר "חלק ניכר" מהפריטים שנגנבו בשוד הענק בטירת דרזדן – שבה נמצא אחד המוזיאונים העתיקים בעולם, שהוקם ב-1723.
לפי המשטרה והתובעים הגרמנים, הרשויות מצאו בלילה שבין שישי לשבת 31 פריטים גנובים בבירה ברלין והחזירו אותם לדרזדן. ההודעה הייתה לקראת חידוש משפטם של ששת הנאשמים בשוד של "חדר האוצר הירוק" ב-25 בנובמבר 2019. משפטם, שהחל בינואר, יחודש ביום שלישי.
4 צפייה בגלריה
אולם ב חדר האוצר הירוק מוזיאון טירת דרזדן גרמניה
אולם ב חדר האוצר הירוק מוזיאון טירת דרזדן גרמניה
המוזיאון בטירת דרזדן
(צילום: EPA)
השודדים גנבו פריטים מהאוסף של אוגוסטוס השני, שליט סקסוניה ומלך פולין, שכונה "אוגוסטוס החזק". האוסף כולל יותר מ-4,300 יהלומים, תכשיטים ופריטים אחרים. השודדים יצאו מהטירה עם 21 תכשיטים ויהלומים, ועוד אוצרות יקרי ערך, בשווי כולל של 120 מיליון דולר. הם גנבו בין השאר חרב משובצת יהלומים, יהלום 49 קראט וסיכה משובצת יהלומים של "מסדר הנשר הלבן של פולין".
31 מהפריטים הגנובים נמצאו בברלין אחרי שיחות בין התובעים לעורכי הדין של הנאשמים. בהודעת המשטרה והתובעים נמסר כי "גישושים" בין הצדדים על פשרה במשפט, והחזרת הפריטים שנגנבו, הובילו למציאתם. בנוסף נמסר כי חלק מהפריטים היקרים שנגנבו מהטירה "אותרו בשלמותם".
תיעוד השוד מטירת דרזדן

4 צפייה בגלריה
(צילום: רויטרס)
בליל השוד הציתו הנאשמים אש מחוץ לטירה, ניתקו את זרם החשמל וניפצו את החלון. שניים מהם נכנסו פנימה. בתיעוד מצלמות האבטחה נראה אחד השודדים מנפץ בגרזן זכוכית משוריינת.
השודדים היו במוזיאון בטירת דרזדן דקות ספורות, ונמלטו משם במכונית "אאודי S6". הם נסעו לחניון תת-קרקעי, הציתו את המכונית ונמלטו לברלין במכונית "מרצדס".