הארכת המעצר, והתייחסות האחיות של שלו: "אחד הדברים הקשים בחיים"
(צילום: דנה קופל, אדם קוטב)

בית משפט השלום בת"א האריך היום (שלישי) בשישה ימים את מעצרו של חן זיו, חייל בן 19 מחיל האוויר, החשוד המרכזי ברצח הנער שלו אפללו (16). לפי החשדות המיוחסים לו, זיו החליט להביא למותו של אפללו יחד עם ארבעה חשודים נוספים - ודרס אותו למוות בחודש ספטמבר האחרון, בעקבות סכסוך בין אחד החשודים הקטינים לאחותו התאומה של אפללו.
זיו לא משתף פעולה בחקירה ושומר כמעט לחלוטין על זכות השתיקה. באותו הלילה, זיו שנהג ברכב היה זה שהעניק עזרה ראשונה לאפללו, שמאוחר יותר נפטר מפצעיו. לחשוד אין עבר פלילי, והוא למד בפנימייה צבאית. בעקבות התאונה הוא נעצר לשבוע ימים וגיוסו נדחה, אך לאחר ששוחרר הוא התגייס לצבא וכעת נמצא בקורס בחיל האוויר.
3 צפייה בגלריה
שליו אפללו נהרג בתאונת דרכים בתל אביב
שליו אפללו נהרג בתאונת דרכים בתל אביב
מימין לשמאל: החשוד לוריא בן דוד, שלו אפללו והחשוד המרכזי ברצח, חן זיו
(צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של מכבי פנאטיקס)
3 צפייה בגלריה
צילום: דנה קופל
צילום: דנה קופל
החשודים בבית המשפט, היום
(צילום: דנה קופל)
3 צפייה בגלריה
צילום: דנה קופל
צילום: דנה קופל
"קיים חשד סביר נגדם"
(צילום: דנה קופל)
כעת, עם פתיחת החקירה מחדש, הפעם בחשד לרצח מתוכנן - הוא נעצר שוב. השופטת אביטל אמסלם גלבוע קבעה כי על אף אי-שיתוף הפעולה בחקירתו, "קיים חשד סביר הקושר חשוד זה לביצוע העבירות המיוחסות לו".
בית המשפט האריך בדיון מאוחר יותר את מעצרו של לוריא בן דוד, גם הוא בן 19. לוריא, גר סמוך לזירה, אך לא נכח במקום בזמן הדריסה. לפי עורכת דינו, הוא "היה באותו ערב בבילוי, אך היה זה שרץ למשפחת המנוח וסיפר לה מה קרה". לפי המשטרה בן דוד עצמו מעורב גם ברצח, ובעיקר בשיבוש הליכי החקירה. הוא נעצר לראשונה אתמול, ולא נחקר קודם לכן. אחיו הקטן מעורב גם הוא בפרשה, כפי שאמרה בדיון עורכת דינו אליקה לוין.
עוד היא הוסיפה שהאח היה זה שמסר למשטרה את הצילומים מהמקום. היא מאשימה כי "המעצר שלו נועד אך ורק כאמצעי לחץ על אחיו הקטן". השופטת אמסלם גלבוע אמרה בהערת ביניים כי "יש דברים שבן דוד מספר מעצמו, על שמועות שהיו, דברים נוספים שהיו. יש כאן דברים נוספים שעולים שהוא מספר, אבל צריך לבדוק". גם נציג המשטרה אישר בדיון כי הוא משתף פעולה ואף "מסר גרסה עוד לפני שהתבקש להשיב על עניין כזה או אחר". השופטת אמרה בהחלטה כי "קיים חשד סביר הקושר אותו לביצוע העבירות", והוסיפה "בזהירות" כי "כלל החשדות רלוונטים לעת הזו".
עימות בין בני משפחתו של שלו למשפחת אחד החשודים
(צילום: עידו ארז )

בנוסף, בית המשפט לנוער בבת ים האריך עד ליום חמישי הקרוב את מעצרם של שני נערים נוספים (בני 16 ו-17 מת"א), אחד מהם כאמור אחיו של לוריא, החשודים במעורבות ברצח הנער. אחד הנערים אמר בחקירתו: "שמעתי בשכונה שיש תכנון (לרצוח את שלו - א"ק), אבל רק בדיעבד. הייתה דחיפה. אני ראיתי את זה". גורם המעורה בפרטי החקירה אמר ל-ynet כי "ככל הנראה יש סתירה בין גרסאות החשודים לבין הממצאים בשטח".
עו"ד משה אלגלי, פרקליטו של אחד הקטינים, מסר בתגובה: "מדובר בתיק שמתחולל בו סערה גדולה שבסופו של יום הממצאים לא יובילו לידי סעיף שהוא רצח. ברגע שאין תכנון אין רצח".
סך הכול בפרשה ישנם חמישה חשודים, כאשר החשוד המרכזי ברצח הוא כאמור חן זיו בן ה-19. אחיותיו של שלו התייחסו לתחושות לאחר דיוני הארכות המעצר, ורותם, אחותו הגדולה, הודתה כי "התחושות קשות". לדבריה, "פתאום בדיון אתה שומע פחות או יותר מה מייחסים במשטרה לנאשמים ופתאום אתה מתחיל להבין פרטים שקודם לא ידעת, שחשדת אבל לא באמת ידעת וזה היה לא קל, ולא פעם יצאתי מהאולם כי לא הייתי מסוגלת לשמוע".
"זה שופך עוד אור, שופך עוד מידע לגבי מה שעלה בגורלו של אח שלי. זה היה אחד הדברים הקשים שעברתי בחיים. אתה מסתכל על אלה שלקחו לך את הדבר הכי יקר בעולם, שאתה יודע חזק בבטן קרוב לשנה שזה זה הם".
(צילום: עידו ארז, חגי דקל)

הבוקר נודע ל-ynet כי רוססה כתובת מאיימת לכאורה על ביתו של אחד החשודים, ששיתף פעולה עם המשטרה וטען שדבר לא היה מתוכנן. מתחת לביתו של אותו חשוד שמעצרו הוארך אתמול בארבעה ימים, בר שמאי, רוסס בגרפיטי: "יא שוטר! בר שמאי תיזהר". לפני תחילת הדיון בבית המשפט התעמתה אחת מאחיותיו של שלו עם בני משפחתו של חן זיו וקראה: "הוא רצח את אחי".
לפי גרסת שמאי, שהיה ברכב שבו דרס למוות לפי החשד זיו את אפללו, הוא ישן בזמן הנסיעה - והתעורר למשמע הפגיעה באפללו. לטענתו, מדובר היה בדריסה אקראית. הוא ונוסעי הרכב טענו שהזעיקו עזרה ועזבו לאחר שאנשי מד"א עזבו את הזירה. המשטרה מייחסת לשמאי חשד לרצח, קשירת קשר לעשיית פשע ושיבוש מהלכי משפט.
טליה אפללו, אחותו של שלו, אמרה בריאיון לאולפן ynet: "ידענו שיש פה משהו מעבר לתאונה. הכול היה פרוס על השולחן והם (המשטרה) לא עשו כלום. מישהו שהיה בזירה עם אחי הרגיש שיש לו מועקה שלא יכול לשאת אותה. הוא שיתף אותנו מה היה שם באמת, ככה זה היה. גם מישהי בתוך הרכב שביום התאונה אמרה לנו שמי שנהג נהג והיה מי שדחף, והיו מספיק עדויות בשביל לעשות מה שצריך".
לדבריה, "אחי לא הלך סתם. יש הקלה. כל מה שחשבנו ואמרנו לא היה בדמיון. האבל תמיד יהיה איתנו והחוסר יהיה גדול. המניע של אותו דוחף היה להתנקם נטו. לנקום בי דרך אחי. יום לפני רבתי עם הדוחף, הגענו למצב של אלימות. כשיצאנו הוא אמר לי 'את תראי, אני עוד ארצח את אחיך'".
שלו אפללו נדרס למוות בספטמבר בשנה שעברה ברחוב מנחם ארבר בתל אביב. הנהג הפוגע, החייל חן זיו, נעצר אחרי שנסע ללא רישיון, אולם בהמשך כאמור שוחרר. כעת חושדת המשטרה כי ברכב היו ארבעה בני אדם וכי הדריסה הייתה מכוונת, על רקע סכסוך בין הצדדים.