אסון בחאן יונס: סגן שחר בן נון, מפקד צוות בסיירת צנחנים, תושב פתח תקווה, נהרג אתמול (שני) במהלך פשיטת אוגדה 98 על פאתי שכונת חמד במערב העיר חאן יונס שברצועת עזה - כתוצאה מפגיעת פצצה של מטוס קרב בעקבות כשל טכני. כך הותר לפרסום. הלווייתו צפויה להתקיים היום בשעה 18:00 בבית העלמין הצבאי קריית שאול. הוא הותיר אחריו הורים, אח גדול, אח תאום ואח קטן.
בתקרית נפצעו עוד שלושה חיילים באורח בינוני ושלושה קל. הודעה נמסרה למשפחותיהם. 694 חיילי צה"ל נהרגו במלחמה, 333 מהם מתחילת הפעילות הקרקעית ברצועה ב-27 באוקטובר.
2 צפייה בגלריה
סגן שחר בן נון ז"ל
סגן שחר בן נון ז"ל
סגן שחר בן נון ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
תחקיר ראשוני העלה כי אתמול סמוך לשעה 6:40 אירע פיצוץ בבניין בן 6 קומות שבו שהה הכוח מסיירת הצנחנים, וגרם לקריסת חלק מהמבנה על החיילים. הנפגעים פונו במסוק לבתי חולים בישראל. מהתחקיר עלה כי מטס סיוע של מטוסי קרב שמסייע לאוגדה תקף שתי מטרות בו זמנית, אחת מהן 300 מטרים מהכוח, באמצעות חימוש שהיה אמור לפגוע במטרה. בגלל תקלה טכנית הפצצה, ממטוס F-15, פגעה בדירה סמוכה לדירה שבה היה הכוח מסיירת צנחנים - וכתוצאה מכך נהרג בן נון.
עוד עלה מהתחקיר כי הפצצה הונחתה לפגוע במטרה אחרת, אך החימוש המשיך 290 מטרים מעבר למטרה ופגע בדירה הסמוכה לצוות - מה שגרם לקריסת קיר צמוד לדירה שבה היה הכוח של הקצין שנפל.
מדובר בפצצה קטנה יחסית שצה"ל מרבה להשתמש בה לתקיפות סיוע וריכוך לטובת כוחות קרקעיים, והיצרן האמריקני שלה צפוי להיות שותף בתחקיר שיוביל המטה הטכנולוגי של חיל האוויר. בעבר היו תקלות טכניות בפצצה זו אך לא מסכנות חיים, ולא באחוזים חריגים יחסית, שנגעו בעיקר לעיכוב בפתיחת הכנפיים של הפצצה - שהסתיימו לרוב בפגיעה בשטח מת שהוגדר מראש, כמו למשל בים.
בחיל האוויר יבדקו האם הייתה תקלה בחלקים הפנימיים של הפצצה החכמה, מאחר שהיא סטתה מעט שמאלה מקו המטרה המקורית שלה. בצבא אומרים כי בעשרת חודשי הלחימה בוצעו עד כה אלפי תקיפות סיוע כאלה, ובטווחים קרובים, שהסתיימו בבטחה - גם באזורים צפופים כמו שכונת חאמד שבה פועלת חטיבת הצנחנים בימים אלו. "לכן אנחנו טסים ומטילים לרוב מהים, מתמרנים בין הצורך לסייע ללוחמים על הקרקע למניעת תקלות. מדובר בתקלה טכנית ולא אנושית", אמרו בצה"ל.
בן נון אמור היה להשתחרר בעוד כחודשיים. הוא למד בתיכון גולדה בפתח תקווה והיה פעיל בצופים. "משפחתו הרוסה מהבשורה הקשה", אמרו בעיר. תושבים בעיר צפויים לעמוד היום ב-17:00 ליד בית המשפחה עם דגלים ומשם לצאת להלוויה בקריית שאול.
קרן בן נון, דודתו, ספדה לו. "שחר, אחייני האהוב, הוא קצין סיירת הצנחנים שנהרג אתמול בבוקר בעזה. עדיין המומה מכדי לתאר את התחושות במשפחתנו. שחר שלנו, בן 21 בנופלו, היה צעיר כריזמטי וחזק. אבל בשבילי הוא גם האחיין המתוק והחייכן. זה שתמיד התעניין בשלום כולם במשפחה. תמיד אכפתי. וממש כמו השחר, שמבשר את זריחת השמש, גם שחר הג'ינג'י שלנו היה מגיע עם חיוך גדול ומביא איתו את האור. שחר, אהוב שלי, אני כבר מתגעגעת. אוהבת אותך מאוד".
קרוב משפחתו, מוטי אלמליח, נפרד: "שחר החייכן, הטוב והאהוב כל כך. אחיינה של אשתי, בן למשפחת בן נון האהובה, נהרג בעזה. הלב של כולנו שבור לרסיסים". גם ראש העיר פתח תקווה רמי גרינברג ספד לו: "גיבור ישראל, סגן שחר בן נון, קצין ולוחם בצנחנים שגדל והתחנך בפתח תקווה, נפל בקרב בדרום רצועת עזה, והוא בן 21 בנופלו. ליבנו עם המשפחה. יהי זכרו ברוך".
2 צפייה בגלריה
מימין: יותם יצחק פלד ומרדכי יוסף בן שועם
מימין: יותם יצחק פלד ומרדכי יוסף בן שועם
מימין: יותם יצחק פלד ומרדכי יוסף בן שועם
(צילום: דובר צה"ל)
שלשום נפצע קשה בחאן יונס לוחם מגדוד 202 בחטיבת הצנחנים מירי RPG. הוא פונה לבית חולים, ומשפחתו עודכנה.
שלשום גם הובאו למנוחות רב-סרן במיל' יותם יצחק פלד (34) מראש העין ופקודו רב-סמל מתקדם במיל' מרדכי יוסף בן שועם (34) מגבע בנימין (אדם), שנהרגו בשבת מפיצוץ מטען חבלה במרחב פרוזדור נצרים שברצועת עזה.
רס"ן במיל' פלד, מפקד פלוגת סיוע מנהלתית בגדוד 8119 בחטיבת ירושלים (16), הובא למנוחות בחלקה הצבאית בבית העלמין בראש העין. אמו טלי ספדה בבכי: "יותמוש שלי, אהוב ליבי. איך יכול להיות שאני קוברת אותך? ילד אהוב ואופטימי. אני חושבת שאין אדם שלא אהב אותך. הייתה לי הרגשה לא טובה בפעם האחרונה שנכנסת לעזה. אמרתי לך שתשמור על עצמך, שיש לך אישה וילדות לגדל. אבל אתה תמיד הלכת ראשון וככה נפגעת. אהוב שלי, ילד שלי, תחסר לי לעולמים".
אשתו, אופיר, ספדה גם היא: "יותמי שלי, אוצר שלי. אני אוהבת אותך וגאה בך. 17 שנים היינו יחד, זכיתי בך. זכיתי לאהוב ולהיות אהובה. זכיתי להינשא לך. אתה המתנה שלי. זכיתי להביא שתי ילדות, האוצרות שלנו. אתה יודע שאני אשמור עליהן. אתה לא הולך, אני מרגישה אותך. תודה שבחרת בי, אנחנו אוהבות אותך. היית המתנה שלנו".
רס"ם במיל' בן שועם נטמן בבית העלמין הצבאי בהר הרצל בירושלים. נתלי רעייתו ספדה: "אהבת חיי, בבקשה תעיר אותי מהחלום הזה. זה לא הגיוני, זה לא נתפס לאף אחד. מלך שלי, איך עזבת אותי ככה? איך השארת אותי לבד? אני מחכה שתפתח את הדלת ותגיד שסתם עבדת עלינו. כולם בוכים. נאיה (בתו התינוקת) לא הבינה כל כך, היא קצת עצובה. לא מעכלים איזה בן אדם היית, משכמו ומעלה, לב זהב שנותן את הנשמה שלו. תחזור, מלאך שלי, זה לא הגיוני. אני לא יכולה לחיות בלעדיך. אני אוהבת אותך עד השמיים ואחרי".
הדודה אנט אמרה בהלוויה: "אי אפשר להיפרד מאדם כה מיוחד, אהוב שלנו, הלב לא מעכל ולא רוצה להאמין שהלכת כל כך צעיר. אהוב שלנו, תודה על הזמן שהיית איתנו, תודה ששמרת עלינו, גיבור ישראל. תמיד היית ותמיד תהיה בראש שלנו, עם הלב הענק והרחב שתמיד פה להושיט יד לעזרה. אוהבים אותך".
פורסם לראשונה: 19:49, 19.08.24