כמאה סטודנטים קיימו הבוקר (יום ג') בקמפוס הר הצופים באוניברסיטה העברית מחאה "על הרצח המתמשך בעזה", הניפו דגלי פלסטין וקראו "ברוח, בדם, נפדה את אל-אקצא". ההפגנה עוררה סערה - ובעקבותיה התפתחה מחאה נגדית, שבה קראו המפגינים לאותם הסטודנטים: "לכו לעזה".
ההפגנה עם דגלי פלסטין: "ברוח, בדם, נפדה את אל-אקצא"
(צילום: רוני גרין שאולוב, יעל שמר)

2 צפייה בגלריה
הפגנות של סטודנטים בהר הצופים בירושלים: "לשחרר את פלסטין"
הפגנות של סטודנטים בהר הצופים בירושלים: "לשחרר את פלסטין"
"לשחרר את פלסטין". ההפגנה הפרו-פלסטינית באוניברסיטה העברית
(צילום: רוני גרין שאולוב )
2 צפייה בגלריה
הפגנות של סטודנטים בהר הצופים בירושלים: "לשחרר את פלסטין"
הפגנות של סטודנטים בהר הצופים בירושלים: "לשחרר את פלסטין"
(צילום: רוני גרין שאולוב )
לדברי הסטודנטים הפרו-פלסטינים, ההפגנה הייתה "צעד מחאה ראשון מבין צעדי מחאה נוספים, המתוכננים כנגד הטבח המתמשך בעזה". המפגינים, כאמור, הניפו דגלי פלסטין וקראו "לשחרר את פלסטין". חלק מהם אף הוסיפו קריאות ל"אינתיפיאדה".
מול אותם מפגינים, התפתחה הפגנה של עשרות שהניפו דגלי ישראל וקראו: "שיישרף לכם הכפר", "לכו לעזה".
יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן התייחס להפגנה נגד המלחמה ולהנפת דגלי פלסטין, ובחשבון ה-X שלו כתב: "לא יעלה על הדעת שהאוניברסיטה העברית מאפשרת הפגנה ביזיונית של תומכי טרור, שמניפים דגלי פלסטין בלב שטח האוניברסיטה בשעה שחיילנו הגיבורים נלחמים בשדה הקרב.
הפגנת הנגד שהתפתחה ממול: "לכו לעזה"
(צילום: רוני גרין שאולוב )

"אני קורא לראשי האוניברסיטה להשעות לאלתר את כל המוחים, ובמידה ותבחר שלא לנקוט מולם בצעדים, נפעל בכנסת בכל הצעדים העומדים לרשותנו על מנת לעכב להם את כל התקציבים".
השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, מסר כי הוא "משבח את שוטרי משטרת ישראל שפיזרו את ההפגנה הבלתי חוקית באוניברסיטה העברית תוך כדי שהניפו דגלי אויב - במשמרת שלי תהיה אפס סובלנות כלפי הפרות חוק. לצערי ההפגנה התנהלה זמן רב - רב מדי, וכל זה באישור האוניברסיטה כאשר השוטרים נותרו בחוץ. אני קורא לשר החינוך יואב קיש ולהנהלת האוניברסיטה להתחיל לפעול ביד קשה נגד הפרת החוק והסדר במוסדות החינוך. הגיע הזמן למשילות".
מהאוניברסיטה נמסר בתגובה: "האוניברסיטה העברית תומכת בחופש הביטוי ומאפשרת קיום הפגנות בקמפוס. אם נאמרו בהפגנה היום קריאות שיש בהן עבירה על החוק הדברים יועברו לגורמים המתאימים".
לפני כחודשיים התקיימה באוניברסיטה הפגנה בעקבות דבריה של פרופ' נדירה שלהוב קיבורקיאן, שהאשימה את ישראל בהרג תינוקות ואונס והושעתה מהוראה. אחרי שנודע על ההשעיה הקצרה, התארגנו כמאה סטודנטים להפגנה בקמפוס, הניפו דגלי ישראל וקראו לפיטוריה של קיבורקיאן, תוך שהם מניפים שלטים בהם נכתב בין היתר: "אין מקום למכחישי הטבח בקמפוס".