בממשל האמריקני התייחסו הערב (יום ב') למלחמה בעזה, ולקריאות בקהילה הבינלאומית הנוגעות להפסקת אש הומניטרית. דובר מחלקת המדינה, מתיו מילר, אמר כי כל הפסקת אש בעזה תועיל לחמאס – ותעניק לו הזדמנות לנוח, להתארגן מחדש ולהתכונן להמשך מתקפות הטרור נגד ישראל.
בהצהרה אחרת אמר הערב ג'ון קירבי, דובר המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן, כי ארה"ב שלחה לישראל כמה יועצים צבאיים – כדי שיעניקו עצות להנהגה הישראלית. בבית הלבן הדגישו כי הנשיא ג'ו ביידן לא מעוניין בהרחבה של הלחימה בין ישראל לחמאס, על רקע החשש ממלחמה אזורית.
ביידן ביקש מהקונגרס לאשר סיוע לישראל - והשווה בין חמאס לפוטין: "רוצה לחסל דמוקרטיה שכנה"
(צילום: The White House)

2 צפייה בגלריה
פגישת בנימין נתניהו וג'ו ביידן במלחמת חרבות ברזל
פגישת בנימין נתניהו וג'ו ביידן במלחמת חרבות ברזל
ביידן בביקור הבזק בישראל בשבוע שעבר
(צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
הכותרת
כלי הסברה או שירות לטרור: הדילמה הישראלית עם אל ג'זירה
26:01
קירבי אמר שארה"ב מקווה לראות בימים הקרובים כניסה של סיוע הומניטרי נוסף לעזה, ושהיא פועלת גם להכנסת דלק לרצועה. ישראל אוסרת בשלב זה על כניסת דלק לעזה, מחשש שהוא יגיע לידי חמאס ושארגון הטרור ישתמש בו במלחמה. לפי קירבי, ארה"ב לא רואה עד כה עדות לכך שהסיוע שנכנס בימים האחרונים לרצועה הגיע לידי ארגון הטרור. מחלקת המדינה מסרה במקביל כי היא מרוצה מהמגעים של אנשיה עם הנציגים הישראלים והמצרים בנוגע להכנסת סיוע ממעבר רפיח.
קירבי ציין שבממשל מעוניינים בפינוי בטוח של אזרחים מעזה, במיוחד אזרחים אמריקנים. "אנחנו עדיין רוצים לראות מעבר בטוח, במיוחד של כמה מאות אזרחים אמריקנים שאנחנו יודעים שנמצאים בעזה ורוצים לעזוב". קירבי ציין שגורמים מישראל וארה"ב ערכו שיחות כנות על הכניסה הקרקעית של צה"ל לעזה. הוא הדגיש כי עיתוי הכניסה, ופרטים אחרים, תלויים בסופו של דבר בישראל.
2 צפייה בגלריה
פגישת בנימין נתניהו וג'ו ביידן במלחמת חרבות ברזל
פגישת בנימין נתניהו וג'ו ביידן במלחמת חרבות ברזל
(צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
קירבי אמר כי סיוע הומניטרי מתמשך – שכולל מזון, מים ותרופות – הוא קריטי. הוא הדגיש שהסיוע צריך להיכנס לרצועה בהקדם האפשרי, בין אם תהיה פעולה קרקעית של צה"ל ובין אם לא.
בממשל האמריקני התייחסו גם לאיראן ולבעלות בריתה במזרח התיכון. ממשל ביידן הביע דאגה מעלייה במתקפות של בעלות הברית של איראן באזור, כמה ימים אחרי שספינת מלחמה אמריקנית יירטה טילים ששוגרו מתימן - ולפי הפרסומים נורו לכיוון ישראל. לפי קירבי, "איראן ממשיכה לתמוך בחמאס ובחיזבאללה, ועוקבת מקרוב אחרי האירועים". קירבי אמר כי בחלק מהמקרים איראן מסייעת במתקפות האלה, ומסיתה גורמים באזור לפעולות שישרתו את האינטרסים שלה.