1 צפייה בגלריה
אסיר ביטחוני
אסיר ביטחוני
החזירו את הארוחות כצעד מחאתי ראשוני. אסירים ביטחוניים
(צילום: אפי שריר)
ארגון האסירים הפלסטינים הודיע כי אלף אסירים ביטחוניים יפתחו בשביתת רעב ביום חמישי עד שהנהלת בתי הסוהר בישראל תענה לכל דרישותיה. בארגון, הכולל את כל הפלגים הפלסטיניים הבולטים, מסרו כי מדובר רק ב"פעימה ראשונה" של אסירים, כחלק מתוכנית עם צעדים הדרגתיים להסלמה מול ישראל.
בנוסף, ארגון האסירים הודיע כי מחר תופסק פעילותו בכל בתי הסוהר בישראל. משמעות ההשעיה היא כי על שירות בתי הסוהר יהיה להתנהל מול כל אסיר בנפרד ולא מול מנהיגות מאורגנת.
בארגון האסירים הסבירו כי ההחלטה התקבלה על רקע צעדים שונים שהנהלת בתי הסוהר נקטה נגד האיסרים בשבועות האחרונים. לדבריהם, הנהלת בתי הסוהר התנערה מההסכמים וההבנות שהושגו במרץ האחרון, שקשורים לחיי היום-יום בבתי הכלא.
ארגון האסירים הפלסטינים הסביר כי צעדים אלו הם המשך והרחבה של המאבק שניהלו האסירים הביטחוניים בשנה האחרונה, לאחר שהנהלת בתי הסוהר הכריזה על סנקציות נגד האסירים בעקבות בריחתם של ששת המחבלים מכלא גלבוע בספטמבר. ביום רביעי האחרון, סירבו האסירים לצאת לבדיקות ביטחוניות, והחזירו את הארוחות, כצעד מחאתי ראשוני.
קצין בכיר בשב"ס מסר כי "מכיוון שאנחנו אחרי הבריחה מכלא גלבוע, הקשחנו את הנהלים. כעת יוצא אל הפועל נוהל שלפיו כל האסירים הביטחוניים בעלי הסיכון הגבוה לבריחה ואסירי העולם חייבים לעבור תא כל חצי שנה. האסירים מאיימים בשביתה ונוקטים בצעדי מחאה קטנים, אבל בכל מקרה הנוהל לא יתבטל. שב"ס יעמוד על זה שהם יעברו". הקצין ציין כי העברת האסירים מהתא לא מתוכננת לפני החגים.