"התמונה שלך נמצאת בכל מקום יא מחבלת מגעילה, ונקווה שבפיגוע הבא שהחברים שלך המחבלים עושים הילדים שלך יהיו הקורבנות שלהם. נראה אז אם תגני עליהם בבית המשפט, נבלה רקובה". אלה רק חלק מהודעת הנאצה שקיבלה בוואטסאפ קצינת משטרה במחוז תל אביב, ששמה נקשר לפרסומים המוטעים ברשתות כי היא קשורה לחקירת רצח מחבל נוחבה. במסגרת הפרשה נשלחו איומים לשוטרים ולפרקליטים ששמם ותמונתם הופצו ברשת כמי שמעורבים בחקירה, שעוררה המון זעם וכעס בציבוריות הישראלית. יש לציין כי המשטרה והפרקליטות כבר הבהירו כי החקירה תסתיים ללא תוצאות והתיק ייגנז.
1 צפייה בגלריה
הפגנת תמיכה מול הפרקליטות בחייל המואשם ברצח מחבל נוחבה
הפגנת תמיכה מול הפרקליטות בחייל המואשם ברצח מחבל נוחבה
הפגנת תמיכה מול הפרקליטות בחייל המואשם ברצח מחבל נוחבה
(צילום: מוטי קמחי)
במקרה של הקצינה, המשטרה הגישה כתב אישום תוך חמישה ימים נגד החשוד באיומים כלפיה. הנאשם, תושב בת ים בן 39, נשוי ואב לילדים, עובד כמתווך ומעולם לא היה מעורב בפלילים. כתב האישום חושף את השיימינג והאיומים שעוברים פרקליטים וקציני משטרה לאחר שמפרסמים את שמם ותמונתם ברשתות. גורמים בכירים במשטרה אף אמרו: "אנחנו מאוד מודאגים מההסתה הפרועה ברשתות נגד השוטרים והפרקליטים הקשורים לחקירה".
הנאשם הסביר כי היה אמור להשתתף במסיבת הנובה בשבת השחורה, ורק בדרך נס לא יצא למסיבה שבה נרצחו ארבעה מחבריו הטובים. לפי כתב האישום, הנאשם נחשף לפרסומים ברשתות החברתיות שבהם הופיעו תמונות של מי שקשור לחקירה, כולל תמונתה ושמה של רפ"ק הילה בן ברוך. רפ"ק בן ברוך משרתת במשטרת מרחב דן, ואין לה כל קשר לחקירה שמתנהלת בימ"ר משטרת מחוז תל אביב. מאז שבוטל צו איסור הפרסום על הפרשה, ביום חמישי האחרון בשעה 22:00, זה הוביל לסערה כשהמשטרה חטפה ביקורת קשה איך העזה לפתוח בחקירה הספציפית הזאת.
ביום ראשון בשעה עשר בבוקר הנאשם השיג את מספר הסלולרי של רפ"ק בן ברוך, ושלח לה הודעת וואטסאפ קשה: "הילדים שלך יודעים שאמא שלהם מגינה על מחבל נוחבה? נפרסם תמונות שלך מחוץ לבית הספר שלהם, שכל בית הספר יֵדע שאמא שלהם תומכת במחבלי נוחבה שאנסו ורצחו ב-7 באוקטובר. הילדים בבית הספר יפרגנו להם איזה אמא רקובה. התמונה שלך נמצאת בכל מקום יא מחבלת מגעילה".
הנאשם המשיך והטריד את רפ"ק בן ברוך כשחייג שוב ושוב לסלולרי שלה. מספר שעות אחר כך חוקרי משטרה עצרו אותו בביתו. במעשיו, לפי כתב האישום, התכוון להפחידה ופגע בשמה הטוב. התביעה המשטרתית ביקשה במקביל לכתב האישום לעצור את הנאשם במעצר בית עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו. הנאשם עצמו אמר הבוקר בבית המשפט כי "אני לא אעשה דבר כזה יותר, ומבין את החומרה של המעשה. הילדים שלי היו בבית כשבאו לעצור אותי, ישר הבנתי שעשיתי משהו לא טוב. אני המפרנס העיקרי של הבית, זאת תקופה שאין עבודה. לא התכוונתי. אני מבקש להתנצל בפני הקצינה, זה היה בסערת רגשות, אחרי רבע שעה שכחתי מהמקרה. זה היה רגע של עצבים, למדתי את הלקח". בית המשפט דחה את הבקשה לעצור את הנאשם במעצר בית עד לתום ההליכים נגדו, וקבע הרחקה מהמתלוננת ואיסור יצירת קשר.
עו״ד תומר בנישתי עו״ד תומר בנישתי צילום: ניר קידר
סנגורו של הנאשם, עו"ד תומר בנישתי, אמר: "היום הוגש כתב האישום יחד עם בקשה להורות על הארכת התנאים המגבילים ובהם מעצר בית מלא בעניינו של מרשי. אני שמח שבית המשפט קיבל את מלוא הטיעונים והורה לבטל לאלתר את תנאי המעצר. המשטרה בחרה לטפל בתיק בהליך מזורז ונקטה עמדה מחמירה לאור זהות המתלוננת. אני סבור שמלכתחילה היה צריך להתחשב לאור הנסיבות הרגישות האופפות את האירוע שעה שארבעה מחבריו הקרובים ביותר של מרשי נרצחו בדם קר בשביעי לאוקטובר על ידי מחבלי נוחבה מתועבים".