3 צפייה בגלריה
פידא כיוואן
פידא כיוואן
פידא כיוואן
(צילום: AP)
כמעט שלושה חודשים לאחר שהוטל עליה גזר דין מוות, בית הדין לערעורים באבו דאבי ביטל את העונש על פידא כיוואן, הישראלית שנעצרה בחשד להחזקת חצי ק"ג קוקאין בשטחי הנסיכות. עונשה יומר למאסר בפועל - שאורכו טרם נודע.
סבאח, אמה של פידא, אמרה ל-ynet כי המשפחה מרגישה הקלה גדולה עכשיו. "ברוך השם, תודה לאל", אמר האם שהעדיפה שלא לפרט על הפרטים שהוסכמו - אך הדגישה כי היא מודה לממשלה ולשלטונות באיחוד האמירויות. "זה מה שחשוב לי".
עורך הדין המקומי, אחמד אל-מזרועי, בירך על ההחלטה ואמר כי הוא ציפה לכך שבית המשפט יקל בעונשה. גם עורך הדין מרדכי ציבין שייצג את כיוואן ציין כי "מערכת אכיפת החוק האמירתית בנויה על אדני צדק, יושר וחמלה, ומקווים שגם בהמשך יבוא הדבר לידי ביטוי".
3 צפייה בגלריה
מרדכי ציבין ואחמד סעיד אלמזרועי
מרדכי ציבין ואחמד סעיד אלמזרועי
מרדכי ציבין ואחמד אל-מזרועי בבית המשפט
השר לשיתוף פעולה אזורי, עיסאווי פריג', אמר כי "אני שמח על ביטול עונש המוות. פעלתי בנושא יחד עם ידידי השגריר מוחמד אל-חאג'ה שנרתם גם הוא למשימת הצלת חייה של פידא. איחוד האמירויות היא ידידת אמת שלנו ואני מודה לבית המשפט באבו דאבי על החלטתו".
כיוואן, בעלת סטודיו לצילום, נעצרה ב-17 במרץ לאחר שהוזמנה על-ידי מכר פלסטיני לדובאי לצורך עבודה בתחום הגרפיקה והגיעה לדובאי עצמאית לדירה שסודרה עבורה מראש. כשבוע לאחר הגעתה, התבצע בדירה חיפוש שבמהלכו נמצאו הסמים שנחשבים בכמות המתאימה לסחר. כיוואן טענה כי הסמים כלל לא שלה.
3 צפייה בגלריה
עיסאווי פריג' ומוחמד אלחאג'ה
עיסאווי פריג' ומוחמד אלחאג'ה
עיסאווי פריג' והשגריר מוחמד אל-חאג'ה
(צילום: המשרד לשיתוף פעולה אזורי)
עבירות סמים באמירויות נחשבות לעבירות חמורות - ונהוג להחמיר ברף הענישה. על אף שבמקרים רבים נגזר בגינן עונש מוות, בתי המשפט נוהגים להמיר את גזר הדין למאסר כבד. קרוב משפחה של פידא נסע לאמירויות לאחר הטלת גזר הדין - אך הרשויות אסרו עליהם להיפגש גם בבית המשפט. הוא סיפר כי היא פתחה בשביתת רעב כמחאה, וטענה כי החוקרים ניסו לגרום לה להודות בעבירות שיוחסו לה למרות שהכחישה אותן מכל וכל.
"הכול שקרים, פידא לא סוחרת בסמים", אמרו אז חברותיה. "היא מצליחה, יש לה עבודה מסודרת. אנחנו בטוחות שהסמים היו שייכים למישהו אחר, לא לה. היו צריכים לבדוק מה מקור הסמים ולא להלביש עליה תיק שיהרוס לה את החיים".