5 צפייה בגלריה
דניאל ואחיה התאום י
דניאל ואחיה התאום י
"היו לנו רגעים מיוחדים בשירות המשותף". דניאל ואחיה התאום י'
חייהם של סגן י' ואחותו התאומה סמלת דניאל בני ה-23, קיבלו לא מעט תפניות, שיכלו בקלות להסתיים במקום רע יותר. הוריהם התגרשו כשהיו בני שנה והם גדלו בתא משפחתי קטן שחווה לא מעט קשיים. בגיל שבע הם עזבו את הבית למשפחתוני ה"כפר הירוק" השייכים לעמותת מל"י לילדים בסיכון ליד רמת השרון.
כשגדלו שירתו כלוחמי הגנה אווירית ואף יצאו לפיקוד. י' הפך לקצין במערך, וקודם לתפקידו הנוכחי, ראשון במשבצת זו, במרכז האש של פיקוד הדרום. בהתחלה, כאשר התגייס עם אחותו כחיילים בודדים, הוא עוד התקבל למסלול היוקרתי סיגמא של יחידת 8200 באמ"ן, אך החליט לוותר כדי לשרת בתפקיד לחימה ביחידת קלע דוד החדשה של ההגנה האווירית. י' המשיך לתפקידי הדרכה ופיקוד עד שיצא לקצונה.
במקביל, גם אחותו דניאל עברה תפניות בשירותה, וגם היא לא ויתרה. היא החלה לשרת כמש"קית משאבי אנוש ודי מהר הבינה שהתפקיד פחות ממצה את יכולותיה. אחרי שנלחמה לצאת לקרבי, היא שובצה גם להגנה האווירית, וחזרה להיות לצד אחיה התאום, הפעם על מדים.
5 צפייה בגלריה
דניאל ואחיה התאום י
דניאל ואחיה התאום י
"הכלים שקיבלנו בבית הירוק אפשר לנו להתקדם משמעותית בצבא". דניאל ואחיה התאום י'
5 צפייה בגלריה
דניאל ואחיה התאום י
דניאל ואחיה התאום י
י' ודניאל בילדותם
"היינו יחד תמיד, בכיתת מנהיגות בתיכון ואז בצבא הרגשתי כמוהו שאני רוצה לשרת בתפקיד שטח משמעותי וקרבי, וכך יצא ששנינו שירתו יחד, באותו בסיס ובאופן חופף", סיפרה דניאל לאחר שחרורה מצה"ל. "הנוכחות שלו לצידי חיזקה אותי ותרמה לי. כיום אני סטודנטית לתואר ראשון וגרה בדירת שותפים בתל אביב".
היא הוסיפה כי "היו לנו רגעים מיוחדים בשירות המשותף, לעלות מולו בקשר במשמרת מבצעית ולשמוע את הקול שלו. זו חוויה מיוחדת ואחרת כשזה עם האח התאום. בטח אחרי הילדות המורכבת שעברנו הכול ביחד, העוינות שחווינו בבית כילדים והמכשולים שצלחנו ביחד".
י', שגם ישתחרר בקרוב מהצבא, הוסיף: "סל הערכים והכלים שקיבלנו במשפחתונים של עמותת מל"י אפשר לנו להתקדם משמעותית בצבא, סוגיות של מסירות ומשמעת עצמית, חרף המודל המשפחתי הרעוע ממנו באנו ומרקע סוציו-אקונומי נמוך. יש אחרים שבסיוע תורמים ותומכים הגיעו גם לבית הספר למציינות, ואצלנו זה היה מאפס. קיבלנו כך הרבה שיעורים קדימה לחיים".
5 צפייה בגלריה
דניאל ואחיה התאום י
דניאל ואחיה התאום י
"הכניסה שלהם לבית שלנו הייתה טבעית". י' ודניאל עם תא"ל רן כוכב
סיפורם המיוחד של י' ודניאל הגיע עוד בתחילת שירותם בחיל האוויר למפקד מערך ההגנה האווירית הקודם, תת-אלוף רן כוכב, שהפתיע אותם בהזמנה לארוחת ערב משפחתית בביתו הפרטי, למרות שיכול להיות בגיל של אביהם ושש דרגות הפרידו ביניהם. "היינו בהלם שהקצין הכי בכיר ביחידה שלנו מתקשר וככה עוד נפגש איתנו בביתו הפרטי, בלי מדים ובלי דיסטנס", אמר י'. "מהר קיבלנו תחושת נינוחות. לא ידענו אם לשמור על פאסון אבל הכול השתחרר מהר. מאז אנחנו בקשר חם והוזמנו אליו פעמים נוספות".
תא"ל כוכב, כיום דובר צה"ל, אמר: "הילה אשתי ואני משתדלים להיות אנושיים ורגישים בעיקר לחיילים היחידים, שמוגדרים בודדים. יש לנו גם זוג תאומים שמתגייסים בקרוב ובן בכור בשם של י', כך שהכניסה של י' ודניאל לבית שלנו הייתה טבעית לגמרי".