1 צפייה בגלריה
חיילים בתחנה המרכזית בבאר שבע
חיילים בתחנה המרכזית בבאר שבע
חיילים בתחנה המרכזית בבאר שבע
(צילום: חיים הורנשטיין, ידיעות אחרונות)
חיילי צה"ל הונחו להימנע מעלייה לאוטובוסים ורכבות ביום ראשון הקרוב כדי להקל על העומס הצפוי בתחבורה הציבורית בזמן שביתת נהגי האוטובוסים בין השעות 09:00-06:00.
דובר צה"ל מסר היום (שישי) כי לפי ההנחיות שהופצו לכלל היחידות בצבא, חיילים ביחידות פתוחות לא יסעו בתחבורה ציבורית לפני השעה 10:00, חיילים ביחידות ההכשרה (ברמת פעילות ב') לא יסעו עד השעה 11:00, ולוחמים וחיילים ביחידות ההכשרה והמפקדות ברמת פעילות א' יגיעו לבסיסים בעזרת מערך שאטלים.
בצבא ציינו כי "במקרים חריגים מוסמכים מפקדי היחידות לאשר נסיעה מוקדמת יותר", ואמרו שהמפקדים הונחו לגלות מעורבות ורגישות בנושא.
בארגון נהגי ונהגות האוטובוסים מטעם ההסתדרות הלאומית אמרו בתגובה כי "ביום ראשון מדינת ישראל תבער בשביתת הנהגים הגדולה ביותר שידעה המדינה". הנהגים האשימו את שרת התחבורה מרב מיכאלי בפגיעה בחיילים ובחיילות ואמרו: "הגיע הזמן ששרת התחבורה תטפל באוכלוסיות שנפגעות כמו הנהגים אשר נוהגים יותר מ-14 שעות ביממה".
פרטים נוספים על ההגעה לבסיסים פורסמו גם באתר צה"ל. ניתן לקבל מידע על התחבורה הציבורית, חניוני "נסיעה טובה" ויישומון שאט"ל בטלפון 03-9725454/713 מחר בין השעות 22:00-20:00.