בפשיטה בתוך תחומי רצועת עזה, שעליה הודה צה"ל לראשונה אמש (שישי), נאספו גופות נעדרים שמחבלי חמאס הותירו במנוסתם די סמוך לגדר, אחרי שהן זוהו מהאוויר. כך נודע ל-ynet. הכוחות ביקשו לנסות לברר היכן הנעדרים והחטופים נמצאים על פי הנתיב שבו הם נגררו.
1 צפייה בגלריה
תותחים גבול רצועת עזה
תותחים גבול רצועת עזה
כוחות צה"ל סמוך לגבול עזה
(צילום: EPA/ATEF SAFADI)
סיבה נוספת להכנסת הכוחות מעבר לגדר היא במטרה לפעול נגד חוליות נ"ט שחמאס הוציא לשטח, להתרעה והגנה מפני כניסה ישראלית לרצועה.
בעדכון האחרון שמסר דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, הוא ציין כי "נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת להביא כל פרט בכל מקום על נעדרים וחטופים. הכוחות סרקו גם ואיתרו ממצאים שעשויים לסייע במאמץ לאיתור". הגרי הוסיף כי "כוחות צה"ל ביצעו פשיטות מקומיות בשטח רצועת עזה להשלמת מאמץ טיהור המרחב ממחבלים ומאמצעי לחימה. בפעולות אלו נעשה גם מאמץ לאיתור הנעדרים".
לדבריו, "כוחות חי"ר ושריון סרקו ואספו במרחב אחר ממצאים אשר עשויים לסייע במאמץ איתור הנעדרים וסיכלו תשתיות טרור וחוליות מחבלים שנמצאו בשטח, ביניהן חולייה של ארגון הטרור חמאס שירתה ירי נ"ט לעבר שטח ישראל. כמו כן, המשיכו תקיפות חיל האוויר לעבר יעדי ארגון הטרור חמאס ברצועה ובתוך כך גם תקיפות לעבר משגרי תמ"ס מיד לאחר הפעלתם לעבר ישראל".
הגרי התייחס בהצהרתו לנרצחים והחללים, וכמו כן לנעדרים: "בישרנו הודעות ל-265 משפחות שכולות ול-120 משפחות על חטופים".
פורסם לראשונה: 21:10, 13.10.23